کد خبر: 10080052416
اخبار شرکت ها

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان: ستاره خلیج فارس پیشانی افتخارآفرین صنعت نفت کشور است

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان به همراه ائمه جمعه سراسر استان با حضور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس از اقدامات و دستاوردهای جهادی مدافعان تأمین امنیت سبد سوخت کشور بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی زاده در این بازدید ضمن تحسین اقدامات جهادی صورت گرفته در بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، بیان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک مجموعه پر افتخار است و پیشانی افتخارآفرین صنعت نفت کشور به شمار می‌رود که مقام معظم رهبری عنایات خاصه ای به این مجموعه دارند.

وی افزود: رصد و پیگیری‌هایی که مقام معظم رهبری از این پالایشگاه دارند نشان از آن است که ستاره خلیج فارس در میان شرکت‌های پالایشی از جایگاه خاصی برخوردار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: این پالایشگاه از لحاظ میانگین سنی پرسنل و در محصولات جهانی شاخص است و تعیین کننده قیمت جهانی به شمار می‌رود و اینکه دنیا طبق شاخص‌های ما قیمت‌ها را تعیین می‌کند نشان از جایگاه ویژه این پالایشگاه در دنیاست و این مقوله بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با توسعه کمی پالایشگاه ستاره خلیج فارس و راه اندازی و توسعه صنایع زیر دستی نفت در کنار این پالایشگاه بتوانیم علاوه بر کیفیت در حوزه کمیت نیز حرف اول را در دنیا بزنیم، افزود: در دنیا و جهان اسلام هر کشوری که مورد تحریم قرار می گیرد نگاهش به ایران است تا از طریق ایران بنزین و سایر مشتقات انرژی را فراهم کند و ما باید در این راستا نقش آفرینی کنیم و وظیفه خطیری را بر عهده داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد: از زحمات، تلاش‌ها و مجاهدت‌های مهندس دادور و همکاران عزیزشان در مجموعه ستاره خلیج فارس که همت گماشته‌اند و چنین مجموعه‌ای را آماده کرده‌اند که در حوزه نفت کشور سرآمد است، تشکر می‌کنم و این شرایط به فضل الهی رضایت خاطر رهبر معظم انقلاب را تأمین کرده است و ایشان نیز بارها و بارها از این زحمات تجلیل کرده اند.

وی در پایان علاوه بر خداقوت به تلاشگران عرصه صنعت نفت کشور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: ما خود نیز از حضور در این مجموعه روحیه می‌گیریم و ائمه جمعه استان با آشنایی با این دستاوردها در ایجاد امید در جامعه نقش بسیار مؤثری دارند.

در این دیدار همچنین مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط مدافعان تأمین امنیت سبد سوخت کشور پرداخت و گفت: طراحی اولیه فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مرحله راه اندازی ۱۲۰ هزار بشکه بود که در حال حاضر با اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید واحدهای فرآیندی به ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

محمدعلی دادور با بیان اینکه در حوزه سایبری اقدامات بزرگی در این پالایشگاه صورت گرفته است، افزود: بیشتر قطعات حساس پالایشگاه را در داخل کشور بومی‌سازی کرده‌ایم و با توجه به بدعهدی‌های شرکت‌های خارجی در گذشته، سیستم‌های نرم‌افزاری را نیز متخصصان داخلی برنامه نویسی کرده اند تا در شرایط تحریم با تکیه بر توان داخلی سرآمد باشیم و از هرگونه حمله مصون بمانیم.

وی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را تضمین کننده امنیت نیمی از سبد سوخت کشور عنوان کرد و از این رو حیاتی برشمرد و خاطرنشان کرد: در طراحی اولیه این پالایشگاه ظرفیت خوراک آن ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی بود که در حال حاضر با اجرای طرح افزایش ظرفیت به ۴۵۰ هزار بشکه رسیده است و در آینده این ظرفیت را می‌توانیم به ۵۴۰ هزار بشکه برسانیم.

دادور در پایان گفت: ستاره خلیج فارس تنها پالایشگاهی در کشور است که تولید بنزین فرا یورو ۵ را دارد و با کیفیت ترین بنزین کشور طبق استانداردهای روز جهانی را داراست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا