کد خبر: 03020179249
سیاستنهادها

«ایجاد پروژه پتروشیمی میانکاله برای ایجاد اشتغال ضروری است»

«نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خطبه های نماز جمعه، برخورد سلبی برای ایجاد صنایع را درست ندانست» / در قاره سبز که شرایطی شبیه ما دارند پتروشیمی وجود دارد

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به جنایت کشورهای مستکبر در برخی کشورهای مسلمان گفت: ملت ایران همواره در مقابل با ظلم و ستم می‌ایستد و برای برقراری حکومت عدل علوی آماده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود: این روزها رژیم صهیونیستی اقدامات خشن و نادرستی را در فلسطین انجام می دهد که با این کار مبادرت به بازداشت بسیاری از فلسطینیان کرده است.

امام جمعه ساری گفت: آمریکا، صهیونیسم و همدستانشان با این کارها به دنبال آن هستند که مساله فلسطین را از محور گفت و گوها خارج کنند و به حاشیه برانند تا بتوانند به جنایت‌های خود در قبال مردم این کشور ادامه بدهند.

وی از حکومت اسلامی ایران به عنوان  اقتدا کننده به حکومت عدل علی یاد کرد و افزود: ملت ایران هیچگاه از مقابله با ظلم نمی ایستد.

محمدی لایینی در ادامه خطبه‌های خود  به رعایت عدالت در مباحث حوزه محیط‌زیستی اشاره کرد و گفت: در خصوص استقرار صنایع در مازندران نیز باید عدالت داشته باشیم و باتوجه به انتظار اشتغالزایی جوانان استقرار صنایع مادر و تبدیلی نیاز است و نباید به بهانه محیط‌زیستی جلوی استقرار صنایع مادر گرفته شود و از سوی دیگر باید به دنبال صنایعی برویم که به محیط‌زیست صدمه و آسیبی نزند.

امام جمعه ساری با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر ضرورت وجود پیوست زیست‌محیطی برای پروژه‌ها، گفت: اخیراً حرف‌هایی درباره اجرای پروژه‌ای در نزدیکی میانکاله مطرح است که بنده بدون اظهارنظر عنوان می‌کنم تیم فنی و کارشناسی بدون اغراض سیاسی و انتخاباتی این پروژه و یا هر پروژه ای را که قرار است در استان ایجاد شود با پیوست محیط‌زیستی بررسی کند که درصورت عدم ضرر ایجاد شود.

وی با اظهار این که طی حدود ۲۰ سال اخیر برای استقرار صنایع مادر در مازندران مانع زیست‌محیطی مطرح می شود، از سازمان محیط زیست خواست تا صنایع مادر سازگار با محیط زیست مازندران را به عنوان راهکار ارائه دهد.

امام جمعه ساری از بی‌توجهی‌ به محیط زیست منطقه میانکاله در سال‌های گذشته انتقاد کرد و گفت: چرا مرکز اطفال حریق در اراضی ۷۰ هزار هکتاری میانکاله مستقر نشده است که سالانه حجم زیادی از این اراضی دچار خسارت آتش سوزی نشود ؟

محمدی لائینی با اشاره به مصرف مازوت در نیروگاه نکا و طرح این پرسش که « اگر بنا به حفظ محیط‌زیست است چرا نیروگاه سلیمی نکا که روزانه میلیون ها تن مازوت مصرف می‌کند گازسوز نمی‌شود؟ » ، افزود: در حالی برای اجرای پروژه های صنایع مادر موضوع محیط زیست مطرح می‌شود که تجاوزهای مکرر به عرصه‌های منابع طبیعی استان صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه این پرسش را هم مطرح کرد که چطور در کشورهای اروپایی که از نظر محیط زیست و منابع طبیعی به مازندران شباهت دارند صنایع مادر آن هم با رعایت اصول زیست محیطی مستقر می شود؟

امام جمعه ساری ابراز امیدواری کرد که با تشکیل تیم علمی و فنی اجرای پروژه‌های صنعتی در مازندران مورد بررسی قرارگیرد تا مازندران همچنان فقیر در برخورداری از این صنایع نماند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا