کد خبر: 111002147891
بازارها و خدمات مالیجهانروزنامه

طلای جهانی جان می گیرد

شورای جهانی طلا در چشم انداز سال ۲۰۲۴ خود پیش بینی کرد که کاهش حدود ۴۰ تا ۵۰ واحد پایه در بازدهی سررسید طولانی تر، پس از ۷۵ تا ۱۰۰ واحد کاهش نرخ، می‌تواند منجر به افزایش ۴ درصدی طلا شود.

گروه بانک،بیمه و‌بورس- ماه پیش، رکود اقتصادی برای ایالات‌متحده قریب الوقوع به نظر می‌رسید اما کاهش قابل توجه ریسک رکود، یکی از عوامل مؤثر در ارزش طلا را کاهش داده است. علی‌رغم این، طلا در برابر چالش‌هایی مثل رکود اقتصادی جهانی، افزایش هزینه سرمایه و تنش‌های ژئوپلیتیکی به‌طور قابل‌توجهی انعطاف‌پذیر بوده است و همچنان به اثبات جذابیت خود به عنوان یک پناهگاه امن ادامه می‌دهد.

بهای هر اونس طلای جهانی در ساعت ۸ و ۵ دقیقه صبح به وقت شرقی به ۲۰۷۱ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به ۲۰۷۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

تورم کاهش یافته است اما ادعای پیروزی زودهنگام است. بانک‌های مرکزی برای جلوگیری از افزایش مجدد تورم، ممکن است نیاز داشته باشند که با حفظ نرخ‌های پایانی بالاتر، فعالیت‌های اقتصادی را مهار کنند. در نتیجه، فشارهای اقتصادی احتمالاً در ماه‌های آینده به دلیل هزینه بالاتر سرمایه تشدید خواهد شد.

محتمل‌ترین نتیجه، رکود خفیف ایالات‌متحده در نیمه اول سال ۲۰۲۴ خواهد بود و این امر می‌تواند باعث شود که فدرال رزرو یک سری کاهش متوسط نرخ بهره را تنها در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز کند. اقتصاد جهانی در تمام سناریوهای ممکن، در سال ۲۰۲۴ با دوره‌ای از عدم اطمینان مواجه خواهد شد که جریان سرمایه را به سمت فلزات گرانبها هدایت می‌کند.

انتظار می‌رود که دلار آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در برابر اکثر ارزهای خارجی قوی باقی بماند اما اگر فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کند، در نهایت کاهش خواهد یافت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا