کد خبر: 30030187738
اخبار شرکت ها

نوروزی: آنلاین شدن تسهیلات بانکی از شاخص‌های توسعه نظام بانکی است

یک نماینده مجلس گفت: دریافت یا پرداخت تسهیلات بانکی به صورت کاملاً الکترونیکی و غیرحضوری از شاخص‌های توسعه نظام بانکی محسوب می‌شود.

رحمت‌الله نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پرداخت آنلاین تسهیلات بانکی را یکی از شاخص‌های مهم توسعه نظام بانکی کشور عنوان کرد و گفت: برای سنجش توسعه نظام بانکی باید چندین شاخص را در نظر گرفت که یکی از شاخص‌های مهم گستردگی خدمات الکترونیک نظام بانکی کشور است.

وی افزود: امروز مبنای رقابت بانک‌ها حول محور تنوع تسهیلات و خدمات بانکی معطوف است و دیگر همانند گذشته مردم علاقه‌‎ای به کاغذبازی و ماندن در صف‌های عریض و طویل بروکراسی اداری ندارند و به همین دلیل است که غالب بانک‌های کشور با پی بردن به تغییر ذائقه مشتریان خود به سمت خدمات الکترونیک رفته‌اند تا مشتری را کمتر درگیر بروکراسی بانکی کنند.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واقعاً برای نظام بانکی کشور مناسب نیست که بانک‌ها برای وام‌های خرد مشتریان را مجبور به طی کردن بروکراسی اداری کنند، زیرا در این حین ممکن است به مقوله شفافیت هم آسیب وارد شود، لذا امروز کاهش بروکراسی اداری یک مزیت برای نظام بانکی محسوب می‌شود و به شفافیت و کاهش فساد و رانت کمک می‌کند.

نوروزی اظهار داشت: اینکه فرآیند دریافت یا پرداخت تسهیلات بانکی به صورت کاملاً الکترونیکی و غیرحضوری انجام شود، هم از هزینه‌های جاری کشور می‌کاهد و هم اینکه به محبوبیت نظام بانکی در میان مردم منجر خواهد شد. بانک‌ها باید تلاش کنند تا اعتماد مردم را جلب کنند و این مهم از طریق تسهیل امور و خدمات بانکی امکان‌پذیر است.

وی درباره توثیق سهام عدالت و نقش آن در حمایت از اقشار ضعیف جامعه گفت: متأُسفانه سیاست‌های اشتباه دولت قبل به ارزش سهام‌های بورسی و اعتماد مردم آسیب وارد کرد و به همین دلیل ارزش سهام عدالت هم کاهشی شد اما باید در نظر گرفت که ارزش سهام عدالت از ۵۰۰ هزار تومان به بیش از ۱۰ میلیون تومان افزایش داشته است، لذا هنوز هم پشتوانه خوبی برای اقشار ضعیف محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: توثیق سهام عدالت ایده خوبی است که باید همه بانک‌ها آن را مدنظر قرار دهند، چون ارزش سهام عدالت در حدی هست که بتوان با توثیق آن وام ده تا ۱۵ میلیون تومان دریافت کرد و نیازی به دریافت ضامن کارمند و کسبه نباشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا