کد خبر: 18060045568
بازارها و خدمات مالیجهان

نوسان شدید بازار ارزهای دیجیتال طی هفته گذشته / صعود ۷۸ درصدی سولانا، افت ۱۸ درصدی کاردانو

میلاد جانه

بازار ارز دیجیتال در هفته گذشته با نوسانات زیادی همراه بود تا جایی که بیت کوین که با ارزش بازار حدود ۸۶۸ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار جای گرفته و سهم ۳۹.۲۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد در هفته گذشته حدود ۷ درصد افت قیمت را تجربه کرد و هم اکنون با قیمت ۴۶ هزار دلار در حال معامله است.

به گزارش عصراقتصاد، اتریوم که با ارزش بازار حدود ۴۱۰ میلیارد دلاری، در رتبه ۲ بازار جای دارد و سهم ۱۸.۵۶ درصدی از کل بازار را در اختیار گرفته نیز همچون بیت کوین با کاهش ۷ درصدی طی یک هفته اخیر مواجه و در حال حاضر با افزایش ۳.۵ درصدی نسبت به دیروز به قیمت ۳ هزار و ۴۹۱ دلار در حال معامله است.

کاردانو دیگر نماد محبوب بازار که با ارزش حدود ۸۱.۱۷ میلیارد دلاری، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۳.۶۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. با ۱۸ درصد کاهش ارز طی هفته گذشته مواجه و هم اکنون با ۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل به قیمت ۲.۵۵ دلار در حال معامله است.

اما سولانا که هم اکنون در رتبه ۶ بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد در هفته گذشته با صعود ۷۸ درصدی خود به قیمت ۲۰۶ دلار رسید.

بیت کوین و اکثر آلتکوین‌ها تلاش می‌کنند تا از روند صعودی امروز استفاده کنند، اما با فشار فروش در سطوح مقاومت روبرو شده اند و در ریکاوری با مشکل مواجه شده اند. حمایت اصلی برای بیتکوین محدوده۴۲ الی ۴۳ هزار دلار است که فعلا بعید است شکسته شود. اما می توان انتظار داشت بعد از پر کردن سایه دیروز به آهستگی به سمت سقف ۶۴ هزار دلار حرکت کند.

دیدگاه جان بولینگر درباره بیت کوین صعودی شد

جان بولینگر، معامله‌گر معروف و سازنده اندیکاتور تکنیکال بولینگر بندز (Bollinger Bands)، در توییت جدید خود عنوان کرد که دیدگاه او درباره بیت کوین اکنون صعودی است. بیت کوین در ۷ سپتامبر با ریزش ۱۷ درصدی مواجه شد و تا ۴۲,۹۰۰ افت کرد. از آنجا که این رویداد دقیقا همزمان با رسمی شدن بیت کوین در السالوادور روی داد، به نظر می‌رسد پدیده «فروش هنگام انتشار خبر» دلیل آن باشد.

ریپل دادخواست جدیدی برای ارائه اطلاعات معاملات ارز دیجیتال کارمندان SEC به دادگاه ارائه کرد

شرکت ریپل بار دیگر دادخواستی به دادگاه ارائه کرده و خواهان اسنادی شده که نشان دهد آیا کارمندان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مجاز به انجام معامله ارزهای دیجیتال هستند یا خیر. ریپل خواهان آن شده تا اطلاعات مربوط به معاملات بیت کوین، اتریوم و توکن XRP توسط کارمندان این نهاد به دادگاه ارائه شود.

شرکت ریپل در ۲۷ آگوست دادخواست مشابهی به دادگاه ارائه داد، اما SEC اعلام کرد که به دلیل مسائل مرتبط با حریم خصوصی، چنین اطلاعاتی را به دادگاه نخواهد داد. با این حال، وکلای ریپل می‌گویند این یک برداشت نادرست از خواسته آن‌ها است و این شرکت بدون افشای هویت کارمندان SEC، تنها خواهان اطلاعات کلی در یک بازه زمانی محدود و درباره ارزهای دیجیتال به خصوصی است.

گام بلند اوکراین در مسیر قانونی اعلام کردن ارزهای دیجیتال

مجلس اوکراین پیش‌نویس لایحه‌ای را به تصویب رسانده است که به موجب آن ارزهای دیجیتال در این کشور قانونی می‌شوند و صرافی‌های کریپتو رسماً اجازه فعالیت پیدا می‌کنند.

این مصوبه در صورتی که به قانون تبدیل شود، بانک‌ها می‌توانند آزادانه به شرکت‌های کریپتویی خدمات ارائه دهند و در صورت سرقت دارایی شهروندان، نهادهای قضایی کشور برای به دام انداختن سارقان دست به کار می‌شوند و مردم در برابر سرقت‌ها از حمایت قانونی برخوردار می‌شوند. پیش‌نویس این لایحه را وزارت تحول دیجیتال اوکراین ارائه داده بود.

جذب سرمایه ۱۷.۴ میلیون دلاری توسط Eden Network

پروتکل تراکنش اتریوم ادن نتورک (Eden Network) در مرحله کشت ایده، از سوی برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر حوزه بلاک چین ۱۷.۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

این رویداد اهمیت رسیدگی به چالش‌های موجود در اقتصاد تولید بلاک را نشان می‌دهد. ادن نتورک اعلام کرد که این سرمایه‌ جدید برای افزایش به کار گیری این شبکه در میان توسعه‌دهندگان، ماینرها و کاربران استفاده خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا