کد خبر: 07060043922
اقتصاد

نوسان نرخ دلار و اونس جهانی، طلا را گران کرد

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: دلایل مختلفی باعث شده که هر گرم طلا در یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار تومان گران شود.

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلیل روند صعودی قیمت طلا و سکه اظهار کرد: بازار طلا و سکه یکی از حساس‌ترین بازار‌ها در سراسر جهان است به همین ترتیب، دلایل زیادی به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی قیمت نهایی طلا و سکه تاثیر گذار هستند.

او با ذکر مهم‌ترین دلایل تاثیر گذار بر بازار ایران افزود: از مهم‌ترین دلایلی که به طور مستقیم بر روی بازار طلا و سکه ایران تاثیر می‌گذارند، نرخ دلار و اونس جهانی است؛ به طوری که هر سنت تغییر در اونس جهانی و هر ریال تغییر در نرخ دلار، قیمت طلا و سکه را در داخل کشور تحت تاثیر قرار می دهد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر تهران بیان کرد: اونس جهانی طی یک ماه گذشته دچار نوسان قیمت زیادی بود و این نوسان همیشه رو به جلو نبوده و شاهد کاهش  قیمت این کالای سرمایه‌ای در بازار‌های جهانی نیز بوده است.

اونس جهانی طلا در ۶ ماه گذشته ۹۵ دلار و در یک هفته گذشته ۳۶ دلار گران شده

محمدولی ادامه داد: اونس جهانی طلا در ۶ ماه گذشته ۹۵ دلار و در یک هفته گذشته ۳۶ دلار گران شده که این نوسانات ناگهانی را می‌توان به دلیل رویداد‌های اخیر در جهان دانست مانند پیشروی طالبان در افغانستان و تاثیر کرونا بر اقتصاد جهان، پس طبیعی است که تاثیر مستقیم و صعودی در بازار‌های ایران داشته باشد.

او با اشاره به روند نوسان نرخ دلار تصریح کرد: نرخ دلار در هفته دوم مرداد ماه یعنی تقریبا یک ماه گذشته در کانال ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شد به طوری که در تاریخ ۱۰ مرداد امسال بازار دلار با نرخ ۲۵ هزار و ۴۸۹ تومان بسته شد، اما با گذشت تقریبا یک ماه یعنی در پایان معاملات ۶ شهریور امسال، دلار با نرخ ۲۸ هزار و ۲۰۱ تومانی معامله شد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر تهران عنوان کرد: این افزایش بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تومانی نرخ دلار در یک ماه و نوسانات ناگهانی اونس جهانی، بازار‌های داخلی را دچار این التهابات و افزایش قیمت‌ها کرده است.

محمدولی با ذکر این مطلب که هر گرم طلای ۱۸ عیار در آخرین معاملات دیروز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید، اظهار کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار‌های داخلی طی یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته و در آخرین معاملات روز گذشته به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گفته او؛ قیمت هر سکه طلا طرح جدید (امامی) نیز طی یک ماه گذشته بیش از یک میلیون تومان گران شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا