کد خبر: 260403166429
اقتصادتولید و بازرگانیصنعت و معدن

نگاهی به دستاوردهای حضور چهارماهه توسلی مهر در سایپا

گام بلند نارنجی پوشان جاده مخصوص در افزایش تولید

زینب غضنفری

گروه خودروسازی سایپا به عنوان دومین خودروساز بزرگ در کشور، با سکان داری جواد توسلی مهر مسیر جدیدی در رشد تیتراژ توام با افزایش کیفیت قطعات را آغاز کرده است.

به گزارش عصر اقتصاد، نارنجی پوشان جاده مخصوص برای تحقق برنامه های تولیدی و کیفی مذکور نیازمند تامین مالی هستند، از همین رو تعامل گروه خودروسازی سایپا با بانک رفاه کارگران جهت تامین مالی زنجیره تامین و رشد تولید نسبت به گذشته بیشتر شده است. توسعه همکاری سایپا با شبکه بانکی کشور بستر رشد تولید محصولات این گروه خودروسازی را فراهم و امکان عرضه محصولات جدید وارداتی را ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است که زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا مدعی هستند که وضعیت پرداخت مالی این خودروساز نسبت سایر خودروسازان بهتر است و قطعه سازان کمترین مطالبه را از این گروه دارند.

توسلی مهر رکورد تولید سایپا را شکست

نارنجی پوشان جاده مخصوص با مدیریت جواد توسلی مهر در سال جاری علی رغم جبر تحریم های ظالمانه، چالش های تامین مالی و افزایش نرخ نهاده های تولید موفق شدند در سه ماهه نخست سال جاری ۱۱۸ هزار و ۳۳۸ دستگاه خودرو تولید کنند. این رقم تیراژ تولید در مدت مشابه سال گذشته افرلبش داشته است، سایپا در سه ماهه نخست سال جاری به طور متوسط روزانه ۲ هزار و ۵ دستگاه خودرو تولید داشته است.

براساس اطلاعات منتشره این خودروساز سال پیش به طور متوسط هزار و ۸۲۴ دستگاه روزانه تولید داشته است. گروه خودروسازی سایپا تلاش دارد که روند افزایش تولید را در سال جاری با برنامه ریزی های مناسب روزانه به ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه برساند.

همزمان با برنامه رشد تولید خودرو در گروه خودروسازی سایپا، رشد ۴ درصدی در تحویل محصول به مشتریان طی سه ماهه نخست سال جاری ایجاد شده است.

یکی دیگر از نکات مثبتی که در گروه خودروسازی سایپا ایجاد شده است، عدم تولید خودروهای ناقص نسبت به مدت مشابه سال های پیش است. سایپا در سال جاری تمام خودروهای تولیدی را به صورت عبور مستقیم تجاری سازی کرده است.

البته رشد تولید در سایپا فقط منوط به خودرو نمی شود، تولید موتور خودرو در سایپا طی اردیبهشت ماه سال جاری به ۴۷ هزار دستگاه و ۴۰۰ دستگاه رسیده است. پیش بینی می شود که میانگین تولید روزانه سایپا به ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه در سال جاری برسد.

کیفیت، برنامه مهم مدیرعامل سایپا

رقابت خودروسازان در زمینه تولید، عرضه و کیفیت نسبت به گذشته بیشتر شده است. تنوع محصول سواری و سنگین در نارنجی پوشان بیشتر شده است، این گروه خودروسازی با برنامه های جدید جواد توسلی مهر سعی در برآوردسازی نیاز کیفی بازار خودرو دارد. سایپا برای جلب رضایت بیشتر مشتریان کیفیت محصولات خود را افزایش داده است. این رشد کیفی علاوه بر تولید خودرو به قطعات و خدمات پس از فروش نیز منوط می شود. رشد کیفی محصولات سایپا زمینه افزایش سهم بازار این خودروساز را فراهم خواهد کرد.

دستاوردهای فصل بهاره توسلی مهر ،برای نارنجی پوشان

نارنجی پوشان جاده مخصوص با مدیریت جواد توسلی مهر در بهار سال جاری فقط دستاورد رشد تولید و کیفیت نداشتند. بلکه سایپا دستاوردهای داشته که بزودی زمینه رشد تولید را فراهم خواهد کرد. سایپا به منظور ارتقا کیفیت محصولات خود استانداردهای ۸۵ گانه را که سازمان ملی استاندارد به خودروسازان ابلاغ کرده است را در محصولات جدید خود یعنی اطلس، سهند، کوییک جز ایکس و کوییک آر جی ایکس رعایت کرده است. البته سهند به عنوان محصول جدید سایپا به موتور ارتقا یافته که کاهش مصرف سوخت و آلایندگی را به همراه دارد.

از همین رو گروه سایپا در سه ماهه اول سال جاری با تولید بیش از ۲۳ هزار دستگاه از این محصولات، توانست گام بلندی برای اجرای استانداردهای ابلاغی بردارد.

گروه خودروسازی سایپا در سه ماهه اول سال جاری با توجه به تعهدات خود، تولید ساینا S دوگانه سوز را به حدود ۱۹ هزار دستگاه رساند. این در حالی است که در مدت مشابه میزان تولید این خودرو حدود ۹ هزار دستگاه بود لذا رشد بیش از دو برابری در تولید ساینا S دوگانه سوز محقق شده است. پیش بینی می‌شود تولید محصول یاد شده تا پایان تیرماه، به میزان مانده تعهدات، صورت پذیرفته و پس از آن، محصول جدید ساینا دوگانه سوز GX (با موتور ارتقاء یافته) به بازار عرضه شود.

گروه سایپا در سه ماه اول سال جاری، با تولید حدود ۳۲ هزار دستگاه انواع محصولات تجاری رشد ۲۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲۶ هزار دستگاه)، تجربه کرده است. همچنین در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۴ هزار دستگاه شاهین اتوماتیک تولید شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

از سویی طی سه ماه اول سال جاری، تولید آزمایشی محصولات پروژه‌ای شاهین اتوماتیک پلاس و سهند آغاز شده و امید آن می‌رود که در آینده‌ای نزدیک، تولید انبوه این محصولات شروع شود.

در پایان باید اشاره داشت که رشد و توسعه تیراژ تولید خودرو منوط به حذف قیمت گذاری دستوری و حمایت های لازم دولت از خودروسازان است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا