کد خبر: 140901111577
روزنامهعصر انقراض (طنز)

نگاه شما فقط «ما می‌توانیم» است (طنز)

رئیسی: «نگاه اصحاب «نمی‌شود» «مگر می‌شود» «نخواهد شد» را نداریم.»

راضیه حسینی

 از نظر شما «فقط غیر ممکن غیر ممکن است». انصافاً هم در این زمینه خیلی موفق عمل کرده‌اید. ما خودمان هیچ‌وقت باورمان نمی‌شد روزی در خبرها بخوانیم «طبق آمار بانک مرکزی، متوسط قیمت هر متر خانه در تهران به ۴۶ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان رسیده است.»

مدام با خودمان می‌گفتیم «مگر می‌شود؟» «نمی‌شود» «نخواهد شد» ولی متوجه شدیم در دولت شما نشد و نمی‌شود نداریم. شد. خوب هم شد. مثلاً دلار سی و چند هزار تومانی، گذشتن قیمت تخم مرغ از صد هزار تومان و …

شما همه رکوردها را جابجا کردید. دست مریزاد. اگر کمی همت کنید می‌توانید غیرممکن‌های دیگری را هم ممکن کنید. مثلاً برابری قیمت یک پراید با بوئینگ ۷۴۷. یک کیلو گوشت معادل یک کلیه. فروش میوه به صورت اسلایسی. هر پر نارنگی معادل حقوق یک هفته کارگر.

درست است ک همین حالا هم به قول سخنگوی دولت «واقعیت جمهوری اسلامی، بسیار جذاب و دارای قابلیت الگودهی» است؛ ولی اگر کمی تلاش‌تان را بیشتر کنید از این جذاب‌تر هم می‌شود. حتی می‌توانید به عنوان خاص‌ترین دولت تاریخ شناخته شوید.

مطمئن باشید دشمنان فقط به‌خاطر حسادت این‌همه قابلیت و جذابیت شما را نادیده می‌گیرند. اصلاً بد به دل‌تان راه ندهید. شما کارتان، مثل همیشه، درست‌ است. باقی، که تقریاً شامل نود و نه درصد دیگر جهان می‌شوند، مسیر را اشتباه رفته و با صرار به اشتباه، قصد بازگشت ندارند.

شما با همان شعار «ما می‌توانیم» ادامه دهید. تا به حال که خوب توانسته‌اید. امیدواریم از این به بعد هم همین‌طوری بتوانید هنرمندانه قطار از ریل خارج شده مملکت را به پیش برانید.

به هر کجا که دل‌تان خواست. هر مسیری که دوست داشتید. برای شما «نمی‌رود» «ممکن است بترکد» «شاید از دره سقوط کند» معنی ندارد.

 فقط «پیش به جلو (یا شاید هم عقب)» هر طور که شده.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا