کد خبر: 230503169585
روزنامهعصر انقراض (طنز)

نگویید خط فقر، بگویید خط علم بهتر از ثروت است

۲۵ میلیون نفر زیر خط فقر؟

راضیه حسینی

مسئولان عزیز، بالاخره وقتش رسیده است که یک فکر اساسی کنید. باید چاره‌ای بیندیشید و راهی پیدا کنید. شما ثابت کرده‌اید در شرایط بحرانی می‌توانید بهترین تصمیمات را بگیرید. مثل وقتی که تصمیم گرفتید صفرهای اسکناس‌ها را کم کنید تا مردم کمتر اذیت شوند! الان هم می‌توانید در تصمیمی تاریخی اسم خط فقر را عوض کنید و پس از آن دیگر خیال‌تان راحت باشد که هیچ‌کس زیر خط فقر نیست!

پیشنهاد می‌کنیم اسمش را بگذارید خط «داشته‌های کمتر از بقیه» یا «خط علم بهتر از ثروت است» می‌توانید اصلاً «خط» را از ابتدای اسم بردارید و بنویسید «جمعیت ژن‌های معمولی»، «بچه‌های پایین»، «با مرام‌‌های روزگار»، «بی ددی‌ها» و…

خواهید دید به‌سرعت بار روانی این خبر از بین می‌رود و دیگر کسی نگران وضع زیر خط فقری‌ها نخواهد بود. مردمِ زیر این خط هم، امیدوارتر از قبل به زندگی ادامه خواهند داد.

مطالب پیشنهادی

اصلاً کلمۀ فقر بار منفی دارد و باعث می‌شود مردم فکر کنند واقعاً ندارند. اما اگر اسمش عوض شود، حتی وقتی صاحب‌خانه مشغول بیرون‌کردنشان باشد هم خیلی غصه نمی‌خورند، چون می‌دانند فقیر نیستند! وقتی پول برای خرید مایحتاج ضروری منزل ندارند هم غمگین نمی‌شوند، چون می‌دانند زیر خط فقر به سر نمی‌برند.

بچه‌ها وقتی پشت ویترین مغازه‌ها به عروسک یا ماشینی زل می‌زنند غصه نمی‌خورند، چون می‌دانند مشکل‌شان فقر نیست، مشکل، گرانی زیاد است. گرانی هم که دست کسی نیست. خودش می‌آید و دیگر نمی‌رود. مثل خیلی چیزهای دیگر که یک روز آمدند و دیگر نرفتند. مثل تورم که همیشه در حال آمدن است. مثل بی‌پولی که هر ماه می‌آید و هر بار بیشتر از قبل می‌ماند.

مطمئن باشید مردم «زیر خط علم بهتر از ثروت است» خیلی خوش‌حال‌تر از مردم «زیر خط فقر» خواهند بود. آنها دل‌شان خوش است که اگر پول ندارند لااقل مسئولانی دارند که به فکرشان هستند. مسئولانی که همیشه در برهه‌های حساس کنونی بهترین تصمیمات را می‌گیرند. همیشه می‌دانند چه کنند که کمترین هزینه و بالاترین بازدهی را داشته باشد!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا