کد خبر: 300701105470
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

نیاز به اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌های کردستان

معاون عمرانی استاندار اعلام کرد که نیاز به اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان کردستان داریم.

کیومرث حبیبی معاون عمرانی استاندار در کارگروه عمرانی شهرستان بیجار که در شامگاه پنجشنبه( ۲۸مهر) در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به پروژه های نیمه تمام در استان که اعتباری در حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومانی برای تکمیل را می‌طلبد، افزود: این پروژه های نیمه تمام نه‌ تنها در استان کردستان بلکه در کل کشور به مسئله جدی تبدیل شده که اولویت ما نیز تکمیل و تعیین تکلیف آنها است و تا زمانی که تمام نقشه های اجرایی پروژه ای آماده نباشد کلنگ زنی آن انجام نخواهد گرفت.

او همچنین تاکید کرد: ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کردستان بوده که زمان پرداخت آن به مدت دو سال تعیین شده است و از این میزان ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه ها اختصاص یافته است.

معاون عمرانی استاندار در بازدید از برخی پروژه های شهرستان بیجار از جمله زمین های معرفی شده جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: موضوع نهضت ملی مسکن از وضعیت خوبی در استان کردستان و به طبع آن در بیجار برخوردار نیست و نیاز به تغییراتی در طرح تفصیلی، برداشت میدانی و به روز کردن نقشه های موجود دارد.

 حبیبی تصریح کرد: برخی پروژه ها از جمله منتهی الیه جاده همدان به بیجار، ساختمان نیمه تمام فرمانداری شهرستان بیجار، پروژه هتل ورزش و استادیوم ها جزء پروژه‌هایی است که با برنامه ریزی میان مدت و دراز مدت باید تکمیل شوند.

او با اعلام خبری در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و روستاییان اظهار کرد: اختصاص ۴ هزار و دویست نیروگاه ۵۰ کیلو واتی خورشیدی به اسکان های غیر رسمی و منازل روستایی مقاوم در دستور کار قرار گرفته است و از مسئولان می خواهیم تا اقشار کم درآمد را توسط نهادهایی همانند بسیج، بهزیستی و کمیته امداد شناسایی و جهت واگذاری این پروژه ها معرفی نمایند.

ثبت نام دوبرابری متقاضیان مسکن ملی در بیجار

 همچنین در این جلسه جهانگیر الیاسی مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: سهمیه شهرستان بیجار در این طرح ۲ هزار و ۹۹۳ خانوار بوده که تا کنون ۵ هزار و ۱۰۰ نفر ثبت نام کرده و هزار و ۴۵۰ نفر به تایید نهایی رسیده است.

وی زمان دقیق تحویل زمین به خانوارها را منوط به تشکیل کمیسیون های ماده ۵ عنوان کرد و افزود: برخی تاییدیه ها در قسمت کارگروه امور زیربنایی در دست بررسی است و امید است حداکثر تا ۲ ماه آینده موضوع متقاضیان شهرستان بیجار به سرانجام رسیده و زمین های معرفی شده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیجار تحویل داده شود.

وجود ۸ مدرسه کانکسی در بیجار

در ادامه این جلسه ماجد احمدی مدیر کل نوسازی مدارس استان کردستان با اشاره به وجود ۸ مدرسه کانکسی در شهرستان بیجار اعلام کرد: با سفر رئیس جمهور به استان کردستان و با تصویب طرحی با عنوان طرح شهید رضا پناهی مقرر گردید تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ با اجرای مناقصه تمامی مدارس کانکسی و سنگی جمع آوری خواهد شد.

احمدی همچنین ضمن اشاره به ۹ پروژه نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: پروژه کانون فرهنگی و هنری و نیز استخر نیمه تمام شهرستان بیجار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا