کد خبر: 25040191625
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

نیاز بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی تأسیسات فاضلاب شهر زابل برای تکمیل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان شاخص بهره‌مندی شهر زابل از خدمات فاضلاب را ۷۲ درصد اعلام و اظهار کرد که تکمیل تأسیسات فاضلاب شهر زابل به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش دیروز ایرنا، علیرضا قاسمی در بازدید از طرح اصلاح شبکه فاضلاب زابل که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور و نماینده مردم زابل در مجلس صورت گرفت، گفت: هزار و ۱۵۰ هکتار از محدوه شهر زابل دارای طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب است.

او با بیان این که این طرح در محدوده قانونی شهر تا افق ۱۴۱۵ طراحی شده است، افزود: ریزشی بودن خاک، بالابودن تراز آب زیرزمینی و اهمیت ایجاد بستر مناسب به منظور بازچرخوانی و استفاده از پساب با توجه به مشکلات تامین آب در منطقه برای کاربری‌های مختلف از مهمترین دلایل اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب زابل است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان  حجم شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا شده زابل را در قالب خطوط اصلی و فرعی و از اقطار ۱۵۰ الی ۱۲۰۰ میلی متر، ۲۴۷ کیلومتر اعلام و کرد ‌وگفت: شبکه فاضلاب زابل دارای ۹ ایستگاه پمپاژ است و به تصفیه‌خانه فاضلاب واقع در جنوب غرب این شهر منتقل می‌شود.

قاسمی بیان کرد: با توجه به اینکه ۱۱۴ کیلومتر از خطوط اجرا شده از جنس آزبست با طول عمر بیش از ۲۰ سال در مدار بهره‌برداری قرار دارد، اصلاح خطوط از اولویت شرکت آب و فاضلاب استان است.

 به گفته او، با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز ماده ۲۳ اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب زابل از سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور اخذ و از محل اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۰ و منابع داخلی شرکت، بر اساس اولویت نقاط آسیب‌دیده ۳ کیلومتر از نقاط مربوطه اصلاح و بازسازی شد و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا