کد خبر: 08050194062
انرژیجهانروزنامه

هانوفر شیر آب گرم را با توجه به کمبود گاز می بندد

ترجمه: سلیم حیدری

شهر هانوفر آلمان تدابیری را برای کاهش وابستگی گازی به روسیه پیش از فصل زمستان اتخاذ کرده است. گرمایش در ساختمان‌های عمومی، بدون آب گرم و روشنایی اماکن عمومی محدود خواهد شد.

مقامات در هانوفر، شهر مرکزی آلمان، برنامه‌های خود را برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف انرژی پیش از کمبود گاز در زمستان اعلام کرده‌اند.

این شهر به اولین شهر بزرگ اروپایی تبدیل شده است که آب گرم را در ساختمان‌های عمومی قطع می‌کند. مردم این شهر بدون آب گرم در دستشویی‌ها و بدون دوش آب گرم در استخرها و سالن‌های ورزشی خواهند بود.

هانوفر همراه دیگر جوامع آلمانی به تلاش برای محدود کردن مصرف گاز می‌پیوندد. این عمل پاسخی به تهدید قطع کامل یا جزئی گاز روسیه به دلیل تحریم‌ها و جنگ در اوکراین است.

اقدامات چیست؟

مسئولین شهر دوره‌ زمانی را که در آن ساختمان‌های عمومی بین اکتبر (مهر) و مارس (فروردین) گرم می‌شوند، محدود می‌کنند و حداکثر دمای گرمایش به طور معمول ۲۰ درجه سانتی‌گراد (۶۸ درجه فارنهایت) تعیین می‌شود.

در انبارها و وسایل حمل و نقل عمومی، این حداکثر دمای گرمایش بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد خواهد بود. گرمایش، به طور کلی، در مناطقی که به شدت ضروری نیست خاموش یا کاهش می یابد.

از سالن‌های ورزشی و سالن‌های بدنسازی نیز خواسته می‌شود که دمای گرمایش را تا ۱۵ درجه سانتی گراد محدود کنند و در هنگام دوش گرفتن، آب گرم زیادتری نداشته باشند.

با تلاش‌های گسترده‌تر برای محدود کردن نور دائمی داخل ساختمان‌ها، دیگر نورپردازی در فضای باز ساختمان‌های عمومی، موزه‌ها و مناظر وجود نخواهد داشت. آبنماهای عمومی نیز تعطیل خواهند شد.

چرا هانوفر این کار را می کند؟

بلیت اونای، شهردار شهر گفت، هانوفر به عنوان مرکز ایالت نیدرزاکسن، به دنبال آماده شدن به بهترین شکل ممکن برای یک وضعیت غیرقابل پیش بینی است.

اونای توضیح داد: “هدف این است که مصرف انرژی خود را تا ۱۵ درصد کاهش دهیم. این واکنشی است به کمبود قریب الوقوع گاز که چالش بزرگی برای شهرداری‌ها ایجاد می کند، به خصوص برای شهر بزرگی مانند هانوفر.” وی افزود: “هر کیلووات ساعت صرفه جویی در مصرف برق مساوی است با محافظت از ذخیره گاز”

اکسل فون در اوهه، رئیس بخش مالی و نظارتی گفت که آماده سازی و صرفه جویی در انرژی قبل از آنکه تنگنای مورد انتظار در منابع اتفاق بیوفتد، مهم است.

وی گفت: “در حال حاضر ما در حالت آماده باش هستیم.” او افزود: “گاز کمیاب است، اما هنوز هم می‌تواند تقاضا را پوشش دهد. در این شرایط، صرفه جویی در مصرف انرژی برای احتیاط حتی قبل از وقوع یک وضعیت اضطراری مهم است.”

در جاهای دیگر چه خبر است؟

در شهر آگسبورگ باواریا، شورای شهر دمای استخرهای عمومی خود را کاهش داده بود و همچنین به دنبال محدود کردن گرمایش در ساختمان‌های عمومی است.

انجمن شهرها و شهرداری‌های آلمان می گوید کاهش روشنایی خیابان‌ها نیز یکی از اقداماتی است که مقامات محلی در نظر دارند.

مقامات شهر ماینتس و وایمار قبلاً چنین اقداماتی را ارائه کرده اند و چراغ ها را در مناطقی خاص و در زمان هایی خاص خاموش می کنند.

سنای برلین روز چهارشنبه اعلام کرد که گرمایش حدود ۲۰۰ ساختمان عمومی را کاهش می‌دهد و تعدادی از بناهای دیدنی دیگر نورانی نمی‌شوند. اینها شامل کلیسای جامع برلین، تالار شهر قرمز و ستون پیروزی برلین است.

در همین حال، یک شورای امور داخلی در مجلس مقننه آلمان، بوندستاگ، در اوایل ماه جاری طرحی را برای صرفه جویی انرژی  از جمله کمتر گرم کردن اتاق ها در زمستان، تصویب کرد.

پارلمان‌های ایالتی از جمله پارلمان‌های راینلاند-فالتز و زارلند نیز اقداماتی را برای کاهش نیازهای گرمایشی اعلام کرده اند.

منبع: دوبچه وله

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا