کد خبر: 270902146450
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

هدف‌گذاری تجارت ۳.۵ میلیارد دلاری با عمان در سال آینده

وزیر صمت با اشاره به پیگیری برقراری تجارت ترجیحی بین ایران و عمان گفت: هدف‌گذاری ما برای تجارت با عمان در گام اول ۳.۵ میلیارد در سال است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از اهداف وزارت صمت تسهیل تجارت برای بازرگانان است و یکی از این راهکارها کاهش تعرفه‌های تجاری است. تعرفه‌های تجارت ترجیحی کمی از تجارت آزاد بالاتر و محدودتر هستند اما اثر بخشی مناسبی بر میزان تجارت دارند.

وزیر صمت افزود: با توجه به عضویت عمان در شورای همکاری خلیج فارس ما میتوانیم تفاهم نامه تجارت ترجیحی داشته باشیم و فهرستی از کالاها شامل نرخ‌‌های پایین‌تر باشد. این میتواند منفعت بازرگانان را افزایش داده و در نهایت منجر به افزایش میزان تجارت دو کشور شود.

وی گفت: هدف تجارت با عمان برای قدم اول ۳.۵ میلیارد دلار در سال است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد به سادگی می‌توانیم این رقم را به ۵ میلیارد دلار برسانیم. برآورد‌های ما نشان می‌دهد برای سال آینده این رقم دست یافتنی خواهد بود.

از بازرگانان و تجار کشور می‌خواهیم از ظرفیت کشور‌هایی مثل عمان، با توجه به روابط خوب دیپلماتیک، استفاده کنند تا به توسعه تجارت و در نهایت بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم منجر شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا