کد خبر: 280503170140
اخبار شرکت هابانک و بیمهمعاون شعب و بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات ایران:

هر شعبه از بانک توسعه صادرات ایران یک بانک است

معاون شعب و بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه این بانک در بخش اعطای تسهیلات از سایر بانک‌های کشور موفق‌تر عمل کرده است، گفت: تک شعبه‌ای بودن بانک توسعه صادرات در غالب استان‌های کشور و همچنین توان اعطای همه خدمات یک بانک در همان شعبه، نشان می‌دهد که هر شعبه از این بانک توسعه‌ای به مثابه یک بانک مستقل می‌تواند سبد کاملی از خدمات را به مشتریان ارایه دهد.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، یوسف نجدی در سومین مجمع پایش عملکرد شعب این بانک گفت: عملکرد برخی از شعب با توجه به پتانسیل استان تابعه مناسب و برخی دیگر از شعب، نیازمند تقویت بیشتر است؛ هرچند در بخش نیروی انسانی و امکانات برخی از شعب دچار کمبود هستند و حل این مسأله در دستور کار مدیریت بانک قرار دارد.

به گفته معاون شعب و بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات ایران، این بانک چهار هدف عمده در دستور کار دارد که مهم‌ترین آن «افزایش سهم بانک از بازار منابع بانکی» است؛ نجدی در ادامه‌ی تشریح اهداف بانک گفت: هدف ما افزایش سهم بانک از بازار ارز، منابع، مصارف، خدمات و تعهدات بانکی است و از همه توان و ظرفیت خود برای دستیابی به این هدف استفاده خواهیم کرد؛ لازم است افزایش این سهم همسو با قدرمطلق سهم افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف بانک توسعه صادرات ایران، «حرکت به سمت اصلاح نسبت مصارف به منابع» است؛ پیش از این بانک‌های توسعه‌ای از محل منابع خاص تأمین می‌شدند و در سال‌های اخیر این حمایت برداشته شده؛ بنابراین ضروری است نسبت مصارف به منابع در بانک اصلاح شود.

نجدی بر اهمیت شاخص سودآوری برای بانک تأکید کرد و اذعان داشت: بر اساس سیاست جدید بانک، لازم است به مرحله سودآوری دست پیدا کنیم تا علاوه بر ایفای تعهداتی که سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی بر عهده بانک توسعه صادرات ایران گذاشته، بتوانیم خدمات بیشتر و با کیفیت‌تری به مشتریان و پرسنل خود ارایه کنیم.

معاون شعب و بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات ایران با قدردانی از عملکرد معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی بانک، اظهار داشت: خوشبختانه همکاران حوزه انفورماتیک، درک بالایی از سیستم‌ها دارند و علی رغم محدویت‌ها و مشکلات ناشی از تحریم‌ها، دستاورد‌های خوبی در این حوزه داشته‌اند؛ بی تردید با رفع کامل چالش‌های این حوزه، بانک با سرعت بیشتری به سوی اهداف تعیین شده حرکت خواهد کرد.

نجدی با تأکید بر اینکه ستاد و شعبه هر دو در مقام پاسخگویی قرار دارند، اظهار داشت: همکاری ستاد و شعب برای دستیابی به هدف غایی مدنظر مدیریت بانک ضروری است؛ در همین راستا برگزاری جلسات ارزیابی فصلی عملکرد شعب، سنجه مناسبی برای بررسی روند حرکت به سوی هدف‌گذاری‌هاست.

وی با بیان اینکه نظرات و تفکرات حاکم بر بانک در ستاد و شعبه در حال یکسو شدن است، خاطرنشان کرد: وفاق فعلی مدیون هم افزایی و هماهنگی بین سیستم‌های مدیریتی و همراهی همکاران و راهبری مدیریت ارشد بانک است که می‌تواند بستر دستیابی به اهداف ابلاغی در بسته سیاستی اعتباری بانک را فراهم کند.

نجدی نشست مشترک همکاران شعب و ستاد را فرصتی برای احصاء نقاط قوت و ضعف بانک دانست و گفت: بررسی عملکرد شعب در فواصل زمانی مشخص به بانک کمک می‌کند تا فرصت‌ها و تهدید‌ها را دریافته و راهکار مناسب برای بهبود فرایند‌ها را پیدا کنیم.

معاون شعب و بانکداری شرکتی خاطرنشان کرد: رشد در شاخص‌های عملکردی بانک در مسیر دستیابی به هدف‌گذاری‌ها نتیجه تغییراتی است که در سیاست‌های اعتباری بانک در مدیریت جدید رخ داده است؛ هرچند در برخی سرفصل‌ها تا رسیدن به نتیجه مورد نظر هیأت مدیره فاصله داریم اما بی تردید آغاز این حرکت، سکوی جهش بانک توسعه صادرات ایران برای تبدیل شدن به اگزیم بانک کشور است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا