کد خبر: 261002149225
روزنامهعصر انقراض (طنز)

هر گردی گردو نیست

راضیه حسینی

حسین شریعتمداری: «گران شدن دلار و خودرو و پنیر و مسکن و بلیت هواپیما و دارو و مرغ و گوشت و شیر و برنج، چه ربطی به دولت رئیسی دارد؟ قیمت‌ها را مافیای گوش خوابانیده از طریق شاخک‌های پنهان و آشکار خود که برخی از کانال‌های تلگرامی و فلان سایت و فلان شبکه مجازی از جمله آن‌هاست، تعیین می‌کنند. دستاوردهای سه قوه معجزه‌گون است.»

پس یادداشت می‌کنیم، گرانی دلار و خودر و پنیر و مسکن و … هیچ ربطی به دولت ندارد. اصلاً دولت‌ها در زمینه‌ی گرانی مسئولیتی ندارند و باید ریشه‌ی این مشکل را در جایی دیگر یافت.

هرچند لازم است بعد از یادداشت‌مان پرانتزی باز کنیم و داخلش بنویسیم که جناب آقای شریعتمداری در سال ۱۴۰۰ در انتقاد از آقای روحانی فرمودند: «ارتباط دادن گرانی مرغ و تخم‌مرغ و مسکن و اجاره بها و بیکاری و… به تحریم‌ها، ضمن آنکه سخنی بیرون از واقعیت و سرپوشی برناکارآمدی‌هاست، پیام ضعف به دشمن نیز هست و دشمن را به ادامه تحریم‌ها تشویق می‌کند»

پس در جایی می‌تواند دلیل بر ناکارامدی دولت باشد و در جایی دیگر هیچ ربطی به دولت نداشته باشد.

کاملاً هم منطقی به نظر می‌رسد. مگر هر گردی گردوست؟ مشخص است که دولت‌ها با هم فرق می‌کنند و حتماً پنیرها، خودروها، مرغ‌ها و برنج‌های‌شان هم با هم متفاوت است. ما مردم عادی متوجه این تفاوت‌ها نمی‌شویم. باید پنیرشناس باشیم تا بفهمیم کدام‌شان بوی مشکل دولتی می‌دهد و کدام‌شان مافیایی است.

باید به خوشه‌های برنج نگاه کنیم و ببینیم به کدام سمت غش کرده‌اند، دولت؟ یا هر جایی غیر از دولت؟ البته که سمت دولت را هم افراد کارشناسی مثل آقای شریعتمداری تعیین می‌کنند، مثلاً ممکن است ما فکر کنیم خوشه‌ها طرف دولت افتاده‌اند، ولی کارشناس بگوید به هیچ وجه، آن‌ها طرف مردمند و مقصر اصلی گرانی، آدم‌هایی هستند که برنج می‌خورند.

آقای شریعتمداری، ما که از صحبت‌های شما سر درنمی‌آوریم، اگر ناراحت نمی‌شوید و باز عصبانیت‌تان را سر تنگه‌ی بیچاره‌ی هرمز خالی نمی‌کنید، لطفاً یک کلاس درس برای ما مردم معمولی بگذارید و توضیح دهید چه موقع گرانی تقصیر دولت است و چه وقت نیست؟ فرق گوشت و مرغ را در دولت‌ها مشخص کنید و بگویید کدام پنیر را بخوریم مقصر نمی‌شویم؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا