هشدار به مسافران؛ ترافیک سنگین در این جاده‌ها

  کد خبر: 010103154711

با توجه به تعطیلات عید نوروز، در محورهای مواصلاتی، آزاد راه تهران-قم، قم-کاشان، قم-اراک ترافیک سنگین و گاهی روان مشاهده می‌شود و سایر محورها هم نیمه سنگین و روان است.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس استان قم گفت: در روزهای نزدیک به عید در محورهای تهران – قم، قم- کاشان و قم- اراک ترافیک سنگین وجود دارد و نسبت به سال‌های گذشته ترددها ۳ درصد افزایش یافته است.

با توجه به فرارسیدن عید نوروز و ازدیاد تردد در راه‌های مواصلاتی کشور، ترافیک در سطح راه‌های کشور افزایش می‌یابد، از همین رو هموطنان قبل از مسافرت لازم است که میزان ترافیک راه‌ها را بدانند تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است، آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم – کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم – گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر از جمله محورهای آن است.

سرهنگ مختار پناهی، رئیس پلیس راه استان قم در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت ترافیکی شاهراه‌های استان قم در عید نوروز گفت: با توجه به تعطیلات عید نوروز، در محورهای مواصلاتی، آزاد راه تهران – قم، قم – کاشان، قم – اراک ترافیک سنگین و گاهی روان مشاهده می‌شود و سایر محورها هم نیمه سنگین و روان است و نسبت به سال‌های گذشته حجم ترددها ۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به حجم ترافیک درون شهر قم گفت: حجم وروردی به شهر افزایش پیدا کرده و ورودی‌های نزدیک به سمت حرم حضرت معصومه (س) و جمکران پر حجم است، در ورودی‌های شهر از جمله عوارضی تهران – قم و میدان ۷۲ تن حجم زیاد ترافیکی مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته ۳ تصادف منجر به فوت داشتیم که یک مورد فوتی در محور دستجرد بوده و شب گذشته هم یک مورد واژگونی در آزاده راه تهران – قم داشتیم که یک نفر جان خود را از دست داد.

پناهی از مسافرین خواست که با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها با سرعت مطمئن رانندگی کنند و از سبقت‌های بی‌رویه بپرهیزند، در رانندگی‌های طولانی از حاشیه جاده‌ها برای استراحت ۱۵ دقیقه‌ای استفاده کنند و توجه کافی در هنگام رانندگی در جاده‌های شلوغ را داشته باشند.

پناهی در پایان با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس راه گفت: طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه شروع شده و تا پایان ۱۴ فروردین ادامه دارد، که در این طرح حداکثر توان پرسنلی و خودرویی پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم به کار گرفته شده است، همچنین برای گشت نامحسوس در سطح محورها، از توان ارگان‌های دیگر نیز استفاده شده است و با تخلفات رانندگی نیز برخورد خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل