کد خبر: 101101124052
جهانروزنامه

هشدار درباره خروج پزشکان و دندانپزشکان از نظام دولتی بهداشت و درمان انگلیس

ترجمه: الهه حسینی

مدیران سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس هشدار می‌دهند روند خروج پزشکان و دندانپزشکان از این سازمان به سطح نگران کننده رسیده است به گونه‌ای که تا سال ۲۰۲۸ میلادی، احتمالا ۴۰ درصد از پزشکان و دندانپرشکان، از این سازمان خارج خواهند شد.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن، لندن، انجمن دفاع پزشکی (Medical Defence Union) در انگلیس اعلام کرد افزایش وظایف شغلی، بالا رفتن تقاضای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و صف طولانی بیماران منتظر درمان، به خستگی و فرسودگی نیروی انسانی بخش دولتی بهداشت و درمان در این کشور منجر شده است.

این انجمن که از حدود ۲۰۰ هزار پزشک، دندانپزشک و دیگر کارکنان بهداشت و درمان در انگلیس، به صورت قانونی دفاع می‌کند هشدار می‌دهد این فشار شغلی، روابط میان پزشکان و بیماران را نیز دشوار می‌کند.

در پی نظرسنجی انجمن دفاع پزشکی در انگلیس از ۸۰۰ پزشک و دندانپزشک در این کشور که ماه گذشته انجام شد، معلوم شد ۴۰ درصد از افراد در ۵ سال آینده، به فکر استعفا یا بازنشستگی اند. پیش از این اعلام شده بود ۱۳۳ هزار فرصت شغلی در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، خالی مانده است.

مدیران سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گویند نمایندگان مجلس باید وزیران دولت را از خواب بیدارکنند تا بلکه بتوانند هزاران نفر از شاغلان ناراضی در این سازمان را برای باقی ماندن در این نظام، ترغیب کنند.

دولت انگلیس امروز اعلام کرد در صدد است وضعیت بهداشت ودرمان این کشور را بهبود بخشد. این در حالی است که کارکنان بهداشت و درمان انگلیس ماههاست در اعتراض به شرایط کاری و دستمزد و کمبود نیرو و امکانات دست به اعتصاب‌های زنجیره‌ای زنده اند که تاکید کرده اند تا تحقق خواسته هایشان همچنان به صورت متناوب به اعتصاب‌های خود ادامه خواهند داد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا