کد خبر: 190303162103
بازارها و خدمات مالیفناوری اطلاعات و ارتباطات

همستر نیامده با پژو ۲۰۶ و دوچرخه معاوضه شد

همستر به شکل عجیبی بین مردم ایران همه گیر شد اما معاوضه همستر با خودرو پژو ۲۰۶ و دوچرخه آن هم در روزهایی که این توکن هنوز قیمت گذاری نشده است، اتفاقی عجیب در بازار ارز دیجیتال ایران است.

در هفته گذشته همه صحبت از همستر کامبت (Hamster Kombat) می کردند. شوخی اول از جایی شروع شد که همه به واسطه بازی همستر مجدد عضو تلگرام شدند و هر لحظه با پیام عضویت یکی از مخاطبین تلفن همراه خود رو به رو می شدیم. این بازی سکه هایی به کاربران می دهد و گیمرها امید دارند با لیست همستر در صرافی ها پولدار شوند.

همستر-کامبت

اعتماد ها به این بازی به واسطه تجربه موفق نات کوین بود که خیلی از کاربران توانستند دارایی خود را به ریال تبدیل کنند. ایردراپ ها تجربه هایی هستند که اکثرا با موفقیت همراه بودند. البته در دنیای ارزهای دیجیتال ایردراپ های کلاهبرداری زیادی را نیز شاهد بودیم. هنوز با قطعیت نمی توان مهر تایید بر همستر کامبت زد اما با توجه به همه‌گیری بازی همستر در این گزارش نگاهی به تولد همستر و واکنش های کاربران و چهره های مشهور فضای مجازی خواهیم داشت.

تولد موش پر سر و صدا در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۴ (۶ فروردین ۱۴۰۳) بود. روزهایی که مردم ایران درگیر آغاز سال نو بودند. این بازی ابتدا میان فعالین بازار ارز دیجیتال رونق گرفت اما در ۱۰ روز اخیر در سوپر مارکت، کافی شاپ، مترو، محل کار و … صحبت از همستر است. بعد‌ از ۱۱ روز همستر به رکورد یک میلیون کاربر رسید. بر اساس ادعای سازندگان Hamster Kombat تاکنون بیش‌ از ۶۰ میلیون کاربر و ۲۴ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. Hamster Kombat، بر بستر بلاک چین TON است و تلگرام با بلاک چین TON قصد رقابت با بلاک چین سنتی را دارد.

قیمت-همستر

همستر بازی مورد اعتماد یا پروژه ای کلاهبرداری است؟

در شرایط فعلی به صورت صد درصدی نمی توان این پروژه را مورد اعتماد یا کلاهبرداری بدانیم. نشانه های مختلفی مبنی بر کلاهبرداری بودن یا مفید بودن این پروژه وجود دارد که در ادامه نگاهی به این نشانه ها خواهیم داشت.

اولین واکنش منفی به بازی همستر از سوی پزشکان بود. متخصصین طب فیزیکی معتقدند که همستر دشمن شماره یک گردن، شانه و آرنج است.

به دلیل استفاده این بازی از تلگرام، نگرانی‌هایی مبنی بر امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران وجود دارد.

برخی منتقدان معتقدند که «طرح پانزی» را مطرح می‌کنند که در آن سود سرمایه‌گذاران از طریق جذب سرمایه‌گذاران جدید تامین می‌شود.

بازی-همستر

یکی از نشانه های خوب درباره بازی همستر همکاری‌های با صرافی‌هایی مانند BingX است. این همکاری یعنی احتمالاً در آینده توکن همستر در صرافی‌ها لیست خواهد شد.

تجربه قبلی ایردراپ تلگرام که توکن نات کوین بود؛ روزنه های امید را میان کاربران همستر بیشتر کرده است.

زمان لیست شدن همستر کامبت

زمان دقیق تا به این لحظه اعلام نشده است اما احتمالا توکن این بازی در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) وارد صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال خواهد شد. همستر بازی ۲ سر برد برای تلگرامی است که رقیب قدیمی اش هر روز با آپدیتی تازه همه را غافلگیر می کند.

اینستاگرام هر روز برای کاربران فضای مجازی جذاب تر می شود و تلگرام هم بازی رقابت را به خوبی بلد است. تلگرام به قول قدیمی ها با یک تیر ۲ نشان یا شاید چندین نشان را هدف می گیرد. در ابتدا به خوبی پلتفرم خود را تبلیغ می کند و از طریق بازی های رمزارزی کاربران را جذب کیف پول TONKEEPER می کند.

بازی همستر حسابی بین مردم ایران سر و صدا به پا کرده است. مردم کلان شهرها و روستاها از همستر صحبت می کنند. در تصویر زیر نگاهی به دنبال کنندگان همستر در شهرهای ایران داریم.

بازی-همستر-در-ایران

واکنش ها به همستر در فضای مجازی

همستر به سرعت ترند اول مردم ایران شد. فعالین فضای مجازی و چهره های مطرح سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به بازی همستر واکنش نشان دادند. در این بخش از گزارش نگاهی به واکنش ها در فضای مجازی داریم.

رضا رشیدپور گفت: جوان اگر بتواند کاری پیدا کند، در حالت خوب حقوقی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان دریافت خواهد کرد. پس برای او از بیهودگی همستر و … سخنوری نکنید. عقلش بیشتر از ماست ولی وقتی راه «امکان» بسته باشد، وهم «احتمال» غالب می‌شود.

رضا-رشیدپور

سید هدایت محمودی امام جمعه شهرستان لنده گفت: کسب مال از طرق نات کوین و همستر حرام است. یکی از مصادیق کلاهبرداری امروز مسئله نات کوین و همستر است.

حسین دلیریان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در فضای مجازی نوشت: در این چند روز در بسیاری از سوپرگروه ها بحث های بسیاری از کاربران ایرانی را خواندم، شیوه جدید ماین کردن ارز دیجیتال با استفاده از بازی ها به بستر مناسبی برای هکرها و سارقان تبدیل شده است. به عنوان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی می گویم، افرادی که در این بازی های شرکت می کنند، مراقب اطلاعات و حساب های خود باشند.

دلیریان

آزاده مختاری، خبرنگار اجتماعی گفت: مطالبات مردم آن پرت و پلاهایی که به عنوان مطالبه آنها مطرح می‌کردید و می‌کنید نیست. مطالبه‌شان کاهش تورم و دردشان فقرمالی است. این بار خواستید از مطالبه مردم بگویید، یادتان بیاید، ملت موقعی که شما سخنان سیاسی انتخاباتی می‌زدید، بی‌توجه تند و تند انگشتشان را به شکم یک همستر می‌زدند.

آزاده-محتاری

عباس تقدسی نژاد مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب گفت: شاید بدبینانه به نظر برسد ولی تصور میکنم تلگرام به زودی برایمان رئیس جمهور انتخاب خواهد کرد، گاهی پشت اتفاق های ساده‌، نیرنگ های پیچیده‌ای خوابیده است.

تقدسی-نژاد

المیرا شریفی مقدم مجری مشهور تلویزیون، در شبکه زنده در واکنش به بازی همستر کامبت حرف هایی را مطرح کرد که واکنش زیادی داشت. شریفی مقدم گفت: کجای دنیا با ضربه زدن به گوشی پولدار می شوند؟

معاوضه همستر با خودرو | کاربران خودشان قیمت گذاری کردند!

همستر نیامده به بازارهای آنلاین ایرانی ورود کرده است. در دیوار، اینستاگرام و سایت های خرید و فروش آنلاین شاهد انتشار آگهی های عجیب فروش یا معاوضه همستر هستیم. عجیب ترین مورد فیلم قولنامه یک پژو ۲۰۶ با همستر هست! در پایان این گزارش نمونه هایی از این آگهی ها را مشاهده می کنید.

معاوضه-همستر-با-دوچرخه

معاوضه-همستر

فروش-همستر

منبع: گسترش نیوز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا