کد خبر: 23110069283
روزنامهعصر انقراض (طنز)

همه چیز آن‌جاست(طنز)

راضیه حسینی

ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس: تنها کشوری در کره زمین هستیم که در تمام ابعاد پیشرفت کرده است.

آقای نماینده مجلس خیلی تواضع به خرج داد و همه واقعیت را نگفت. در واقع نه‌تنها روی کره زمین، بلکه در کهکشان راه شیری و باقی کهکشان‌ها هم تنها کشوری هستیم که همه‌جوره پیشرفت کرده‌ایم.

حیف که هنوز نتوانستیم با موجودات فضایی ارتباط برقرار کنیم. وگرنه آنها هم اعتراف می‌کردند که از دوردست شاهد پیشرفت‌های عجیب وغریب ما بوده‌اند.

همه‌ش با خودشان می‌گفتند ای کاش یک روزی ما هم مثل ایران بشویم. مطمئنیم خیلی از فضایی‌ها آرزوی‌شان است مثل ما شوند. مرفه، خوش‌حال، غرق در ارزانی و انواع امکانات.

 البته از آن‌جایی که در فضا هم افراد سیاه‌نما داریم، ممکن بود بعضی‌های‌شان بگویند:«ما رو گیر آوردین؟ بابا خودم چند وقت پیش تغییر ظاهر دادم رفتم زمین. اتفاقاً افتادم تو ایران. از شانس گندم افتادم وسط یک اتوبان، یه ماشین خواست بهم نزنه منحرف شد. پشت‌بندش باقی ماشین‌ها هم قطاری به هم خوردن. هیچی دیگه اوضاع افتضاح شد.

شاید باورتون نشه. ولی حتی یه ماشین‌شون هم ایربگش باز نشد…فیلم رو همون موقع فرستادم واست‌تون… هنوز نیومده؟… یکم اینترنت‌شون ضعیفه. یه هفت، هشت ماهی طول می‌کشه برسه.»

اما در مقابل، نیروهای خیلی خوش‌بین هم وجود دارد. مثل یکی از نمایندگان مجلس‌شان که همه این حرف‌ها را تکذیب می‌کند و می‌گوید:«تو حتماً یک نفوذی از کره‌های دیگری. نمی‌خواهی ما با انتخاب الگوی مناسب پیشرفت کنیم…فقط دنبال یک سری خزعبلات دم دستی هستی. این چیزها همگی ظاهر ماجراست. حالی‌ت نمی‌شود دیگر.

ایران خیلی زیرپوستی دارد پیشرفت می‌کند. می‌خواهد همه دنیا را یک‌هو سورپرایز کند. طوری که همه یخ‌های قطب شمال و جنوب از شدت تعجب تکه تکه شوند و خط استوا زمین را دو قاچ کند.

حالا ببین کی گفتم…گول پیشرفت‌های ظاهری کشورهای دیگر را نخورید. بی‌خودی شلوغ‌ش می‌کنند. همه چیز آن‌جاست. فقط باید چشم بصیرت داشته باشید. بیایید با این تلسکوپ درست و حسابی نگاه کنید تا ببینید.»

سیاه‌نمای فضایی:«بله، بله حق با شماست. عجالتاً بی‌زحمت این تلسکوپ را درست نگه‌دارید. برعکس گرفته‌اید ‌دست‌تان.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا