کد خبر: 25100065492
اخبار شرکت هابانک و بیمه

همکاری آموزشی و پژوهشی بانک توسعه تعاون و دانشگاه امام صادق (ع) توسعه می‌یابد

با رویکرد توسعه تعاملات آموزشی و پژوهشی بانک توسعه تعاون و دانشگاه امام صادق(ع) نشستی با حضور مدیران مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون و هسته حقوق بانکی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک توسعه تعاون، این نشست به منظور هم‌اندیشی در خصوص ظرفیت‌ها و استعدادهای همکاری متقابل میان بانک و دانشگاه صورت پذیرفت که می‌تواند نقش مهمی در ترسیم و گسترش روابط آموزشی و پژوهشی بانک و دانشگاه همسو با ماموریت‌های دولت سیزدهم ایفا کند.

در این نشست کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون با بیان اهمیت و جایگاه رویکرد توسعه‌ای- اجتماعی در بانکداری ایران، فرهنگ‌سازی برای مبانی قانونی استقرار این نوع بانکداری در کشور را حائز اهمیت خواند.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون افزود: هسته حقوق بانکی دانشگاه امام صادق(ع) ظرفیت و توانمندی مناسبی در زمینه فرهنگی‌سازی برای مقوله حقوقی و قانونی پیاده‌سازی بانکداری توسعه‌ای- اجتماعی دارد که می‌تواند حلقه اشتراک مطلوبی برای هر دو طرف به منظور توسعه و گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی فراهم سازد.

میرزاخانی همچنین با پرداختن به برنامه جامع حقوق بانکی، گفت: برنامه مذکور به چالش‌های مهم نظام بانکی پرداخته و می‌تواند سهم برجسته‌ای در توسعه دانش حقوقی مدیران و کارکنان نظام بانکی داشته باشد.

یاسر مرادی، مدیر هسته حقوق بانکی دانشگاه امام صادق(ع) نیزدر این نشست ضمن با اهمیت خواندن مقوله حقوقی و قانونی پیاده‌سازی بانکداری توسعه‌ای- اجتماعی در ایران، گفت: برنامه مذکور نیازمند طراحی و اجرای یک راهبرد مشترک در میان بانک‌های مرتبط است که نیازمند هم‌افزایی همه بانک‌های توسعه‌ای – اجتماعی است. او طراحی شیوه جدید امهال مطالبات بانک‌ها، متفاوت بودن رویکرد بانک‌های تجاری و توسعه‌ای – اجتماعی در امهال مطالبات را مهم شمرد.

مدیر هسته پژوهشی حقوق بانکی دانشگاه امام صادق(ع) در تبیین کارگاه تخصصی جامع حقوق بانکی گفت: پیشگیری و آموزش حقوق بانکی هدف اصلی برنامه مذکور است و سرفصل‌های کابردی متناسب با دغدغه‌ها و مسائل نظام بانکی کشور تدوین شده است تا در قالب مدرسه حقوق بانکی آموزش داده شود. او همچنین افزود اساتید از دانشگاه امام صادق(ع)، قوه قضائیه و مدرسان حوزه پولی و بانکی برای آموزش اصولی و کابردی مباحث دعوت شده‌اند.

حسن عاشقی رئیس اداره کل آموزش بانک توسعه تعاون در این نشست با اشاره به ظرفیت ایجادشده با عنوان هسته حقوق بانکی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: کارگاه تخصصی جامع حقوق بانکی می‌تواند زمینه مناسبی برای گسترش همکاری‌های آموزشی بین بانک توسعه تعاون و دانشگاه امام صادق(ع) باشد. او با اشاره به اعلام نیاز برخی واحدهای بانک به دوره‌ها و سرفصل‌های مدرسه حقوق بانکی گفت: زمینه برای طراحی برنامه آموزشی سه جانبه میان بانک توسعه تعاون، قوه قضائیه و دانشگاه امام صادق(ع) با محوریت کارگاه تخصصی جامع حقوق بانکی فراهم شده است.

حسین سرین، رئیس اداره کل پژوهش بانک توسعه تعاون در این نشست بر توسعه تعاملات پژوهشی به منظور شناخت ظرفیت‌های پژوهشی هسته حقوق بانکی دانشگاه امام صادق(ع) با هدف بهره‌گیری در طرح‌ها و نیازهای پژوهشی بانک توسعه تعاون در زمینه حقوق بانکی تاکید و ظرفیت‌های هسته پژوهشی حقوق بانکی دانشگاه امام صادق در حوزه پژوهشی مدیریت مطالبات را مهم برشمرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا