کد خبر: 28119916029
اخبار شرکت ها

همکاری سه جانبه برای راه‌اندازی آزمایشگاه نوآوری باز ۵G و اینترنت اشیاء

تفاهم‌نامه همکاری جهت راه‌اندازی آزمایشگاه نوآوری باز بین همراه اول، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران به امضاء رسید.

به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم‎‎نامه همکاری بین همراه اول، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران عصر روز دوشنبه ۲۷ بهمن همزمان با روز اول نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا در هفته ایران دیجیتال، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به امضاء رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای راه‌اندازی آزمایشگاه نوآوری باز و با هدف کمک به شکل‌گیری و ارتقاء زیست‌بوم ۵G و اینترنت اشیاء کشور در حوزه تجهیزات و کاربست‌ها و خدمات در این آزمایشگاه امضاء شد.

از جمله اهداف این تفاهم‌نامه، فراهم کردن امکانات آزمایشگاهی جهت کمک به شکل‌گیری و بلوغ اکوسیستم ۵G و سرویس‌های اینترنت اشیاء، استفاده حداکثری از پتانسیل‌های حوزه نسل پنجم در کشور، کاهش هزینه‌ها و زمان جهت توسعه و تست تجهیزات و راهکارهای ۵G، ارائه خدمات آزمایشگاهی به شرکت‌های فعال در حوزه‌های مرتبط، حمایت از تشکیل هسته‌های پژوهشی کاربردی، فراهم‌سازی محیط تعامل بازیگران حوزه ۵G و اینترنت اشیاء و همچنین بالا بردن آگاهی و پوشش خلأ علمی و فنی فعالان این حوزه است.

بر این اساس پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران متعهد شد با در اختیار گذاشتن فضای فیزیکی استقرار آزمایشگاه در پارک و در اختیار قرار دادن امکانات آن، جهت دستیابی به اهداف آزمایشگاه اقدام کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا