کد خبر: 030801105891
روزنامهعصر انقراض (طنز)

همین‌طور یک‌ هو بزنید به دل سفر (طنز)

خسارت میلیاردی به گردشگری با فیلترینگ گوگل و اینستاگرام/ ۶۵ درصد سامانه‌های گردشگری متضرر شدند

راضیه حسسینی

یک کارشناس گفت: «بیش از ۸۰ درصد مردم پیش از سفر به جستجوی اطلاعات مقصد سفر خود و بررسی قیمت‌های مختلف تور، بلیت و هتل در فضای اینترنت می‌پردازند، این ظرفیت مورد توجه بسیاری از فعالان حوزه گردشگری است و هزینه‌های زیادی را برای جستجوهای اینترنتی انجام می‌دهند؛ با مسدود شدن جستجوگر گوگل بسیاری از جستجوها از بین رفت و تقاضای سفر نیز کاهش پیدا کرد.»

می‌خواستند از اول این‌قدر وابسته به گوگل و اینستاگرام نشوند. مگر قدیم مردم چه کار می‌کردند. حتی هوا را هم نمی‌شد چک کرد. دور هم جمع می‌شدند تصمیم می‌گرفتند بروند سفر. از این سوسول‌بازی‌ها هم درنمی‌آوردند که کجا بروم، در چه هتلی اقامت کنم؟ از چه مسیری بهتر است بروم؟ و…

 سفر باید بی‌حرف پس و پیش باشد. بی‌مقدمه. همین‌طوری یک‌هو بار و بندیل را بریزید توی ماشین و الهی به امید تو. اگر ماشین ندارید، همین‌طوری یک‌هو بار و بندیل را جمع کنید و بروید سر ایستگاه قطار. اگر قطار گیرتان آمد چه بهتر، نشد بروید ترمینال، اتوبوس‌ها همیشه چند تا صندلی خالی برای لحظه آخر حرکت دارند. چانه بزنید جور می‌شود. هواپیما که هم خیلی گران است هم خطرناک، اصلاً سراغش نروید بهتر است.

وقتی به مقصد رسیدید همین‌طوری یک‌هو بروید سراغ اولین هتلی که به چشم‌تان خورد. اگر جای خالی داشت چه بهتر. نداشت بروید سراغ بعدی، و این‌قدر بگردید تا پاهای‌تان تاول بزند. اصلاً لذت سفر به تاول زدن و ورم کردن پاست.

برای دیدن جاذبه‌های گردشگری شهر هم اصلاً لازم نیست دنبال سرچ در گوگل باشید، همین‌طوری یک‌هو از هتل بزنید بیرون، چند نفر از ساکنین را پیدا و ازشان پرس و جو کنید، اگر بلد بودند که چه بهتر، اگر نبودند همین‌طور پیاده کل شهر را گز کنید، بالاخره چشم‌تان به چند محل گردشی و جاذبه تاریخی می‌خورد.

برای برگشت هم اصلاً نگران نباشید. مثل رفت عمل کنید.

شما در حالی به خانه برمی‌گردید که یکی از جذاب‌ترین سفرهای زندگی‌تان را انجام داده‌اید.

نگران تاول‌ها هم نباشید. همه‌ا‌ش خاطره می‌شوند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا