کد خبر: 231001116496
روزنامهعصر انقراض (طنز)

هواپیمای پیشرفت را باید سبک کرد (طنز)

راضیه حسینی

مهر از قول یک مسافر: «در پرواز تهران – خرم آباد، دو مسافر را به خاطر سنگین شدن هواپیما پیاده کردند / مهمانداران می‌گفتند وزن هواپیما ۱۵۰ کیلو بیشتر از وزن ایمن برای فرود در شرایط آب و هوایی خرم آباد است / هواپیما هنوز ۱۶ صندلی خالی داشت.»

واکنش مسئولان به این خبر مسئول شماره یک: اگر دولت قبلی بود وسط هوا و زمین دو مسافر را پیاده می‌کرد. تدبیرهای ما باعث شد این اتفاق نیفتد و مسافرها روی زمین و به سلامت پیاده شوند.

این در نوع خود یک موفقیت بزرگ است که حتماً باعث حسادت کشورهای دیگر خواهد شد. مسئول شماره دو: هواپیمای پیشرفت را باید سبک کرد. ناوگان حمل و نقل هوایی ما یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین‌ها در دنیاست.

ما توانایی تشخیص اضافه بار پیش از پرواز را داریم. این اگر پیشرفت نیست پس چیست؟ یک زمانی بالن‌‌‌ها برای فرود مجبور می‌شند کلی اضافه‌بار را به پایین پرتاب کنند.

مردم سوار بر بالن چه استرس‌ها که نمی‌کشیدند. اما الان آن‌قدر پیشرفت کرده‌ایم که هواپیما هنوز بلند نشده می‌فهمیم باید سبک شود. مسئول شماره سه: خبر کاملاً کذب است. ما خودمان تحقیق کردیم، دو مسافر خودشان تصمیم گرفتند پیاده شوند.

هنوز از انگیزه‌‌های این دو مسافر اطلاعی نداریم، ولی به زودی مشخص خواهد شد که چرا تصمیم گرفتند پیاده شوند. احتمال دارد قصد بر هم زدن نظم پرواز را داشتند.

شاید می‌خواستند هواپیماهای مدرن ما را از کار افتاده و اسقاطی نشان دهند.

احتمالاً دست‌شان با آن‌ور آبی‌ها و دشمنان حسود در یک کاسه است. علی‌الحساب برای هرکدام‌شان ۶۵ سال حبس، که هفتاد و شش سال آن لازم‌الاجراست در نظر می‌گیرم تا دیگر از این غلط‌ها نکنند.

مسئول شماره چهار: اصلاً نگران نباشید. ما با یک تیم تخصصی در حال پیگیری ابعاد ماجرا هستیم و به زودی به ملت فهیم ایران اعلام خواهیم کرد که چه کسی این خبر را پخش کرده است.

شجره‌نامه مسافری که به خبرگزاری مهر گزارش داده را در می‌آوریم. چه معنی دارد هر اتفاقی را به خبرگزاری‌ها اطلاع دهند. بعضی‌ها لپه توی دهان‌شان خیس نمی‌خورد.

مسئول شماره پنج: هواپیما؟ اضافه‌بار؟ خرم‌آباد؟ نمی‌دانم اطلاعی ندارم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا