کد خبر: 12050040473
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

واریز بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال وجوه خرید تضمینی گندم از سوی بانک کشاورزی

با عاملیت بانک کشاورزی بیش از ۲۰۱هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم تا ۱۰مرداد سال جاری به حساب کشاورزان واریز شده است که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک کشاورزی، از آغاز فصل خرید گندم تا ۱۰مرداد سال جاری،۱۸۶۶ مرکز خرید در کشور، بالغ بر ۴میلیون و۳۱۴هزارتن گندم با ارزش بیش از ۲۱۷هزار میلیارد ریال را در قالب ۸۴۴هزار و ۸۵۲محموله از کشاورزان خریداری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی مبلغی بیش از ۲۰۱۷۲۰میلیارد ریال از مجموع ۲۱۷۶۳۰میلیارد ریال وجوه گندم خریداری شده را به حساب کشاورزان واریز کرده و عملیات پرداخت همچنان ادامه دارد.

این گزارش می‌افزاید، بانک کشاورزی در اجرای سیاست‌های دولت و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از تولید در بخش کشاورزی و با توجه به اهمیت گندم به عنوان غله استراتژیک در ایران و جهان و نقش محوری آن در امنیت غذایی کشور، عاملیت خرید تضمینی گندم را بر عهده دارد و در اجرای این مأموریت، در سال جاری مبلغ ۵۵هزارمیلیارد ریال درقالب تسهیلات مورد نیاز به شرکت بازرگانی دولتی ایران اختصاص داده است که تاکنون ۵۰هزارمیلیارد ریال آن پرداخت شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا