کد خبر: 240701104729
روزنامهعدالت و رفاه اجتماعی

واریز سرانه هنرستان‌ها پس از ۱۵ سال

بنابر اعلام معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش، سال‌ها بود سرانه ویژه هنرستانی واریز نشده بود؛ برای نخستین بار پس از ۱۵ سال مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به عنوان سرانه هنرستانی پیش‌بینی شده که در گام اول برای حرکت به این سمت، خوب است.

محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی پیرامون «عدم واریز سرانه مدارس شبانه‌روزی و بروز مشکلاتی برای برخی از این مدارس که به دلیل ناتوانی در تامین هزینه‌های لازم جهت بیتوته دانش‌آموزان، هنوز به صورت کامل بازگشایی نشده‌اند» اظهار کرد: تاکنون گزارشی دال بر عدم بازگشایی کامل مدارس شبانه‌روزی به دلیل عدم واریز اعتبارات بیتوته شبانه‌روزی به دست بنده نرسیده است.

وی افزود: ضمن آنکه در شهریور و طی دو مرحله، سرانه‌ای ویژه مدارس شبانه‌روزی واریز شد که بابت تغذیه دانش‌آموزان بود. امکانات و تجهیزات خوابگاهی که از قبل وجود داشته و بحث تامین هزینه برای تغذیه مطرح است که پیش‌بینی‌های لازم همانطور که گفته شد، انجام شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه البته منابع جوابگو نیست و باید از ظرفیت‌های دیگر نیز استفاده کنیم اظهار کرد: لازم است مشارکت خیرین را برای جذب منابع داشته باشیم. همچنین از دولت پیگیر هستیم که منابع مازادی دریافت کنیم تا در پایان سال تحصیلی با مشکل مواجه نشویم.

کاظمی افزود: فعلا اعتباری که پیش‌بینی شده، برای شروع سال تحصیلی، مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما چون توسعه مدارس شبانه‌روزی را هم داشتیم، برای ادامه سال به منابع جدید نیاز داریم. منابع درنظرگرفته شده با توجه به افزایش هزینه‌ها و اجرای هدفمندی، افزایش یافته است و باید پیش‌بینی لازم را در این زمینه داشته باشیم.

وی درباره تخصیص سرانه هنرستان‌ها نیز گفت: سال‌ها بود سرانه ویژه هنرستانی واریز نشده بود؛ برای نخستین بار پس از ۱۵ سال مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به عنوان سرانه هنرستانی پیش‌بینی شده که در گام اول برای حرکت به این سمت، خوب است و امیدواریم در آینده بتوانیم منبعی را به عنوان سرانه ویژه هنرستان‌ها تخصیص دهیم.

به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش، در حال حاضر ۱۰۳۵ مدرسه شبانه‌روزی در سطح کشور داریم که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، ۱۳۴ هزار و ۶۹۳ دانش‌آموز و در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ۱۲۱ هزار و ۵۴۳ دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل بودند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا