کد خبر: 19070049282
راه و مسکن

وام مسکن ۴۵۰ میلیون تومان می‌ شود/ اقساط کمتر از ۴ میلیون با بازپرداخت ۲۰ ساله

عضو شورای عالی مسکن اظهار داشت: قرار بر این است متناسب با درآمد دهک‌های متقاضی، وام مسکن تا ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وام پروژه جهش تولید مسکن از ۲۵۰ میلیون تومان تا ۴۵۰ میلیون تومان و سود آن از ۵ تا ۱۲ درصد شناور خواهد بود و بر اساس درآمد دهک‌های مختلف متقاضی، تغییر می‌کند.

به گزارش ایلنا، اقبال شاکری در نشست خبری چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدل‌سازی اطلاعات ساخت با بیان اینکه این دانش جدید باعث کاهش هزینه‌های ساخت و همچنین کاهش زمان صدور مجوزها می‌شود، اظهار داشت: در حالی که بررسی و صدور برخی از مجوزهای ساخت تا چند ماه به طور می‌انجامد با روش مدل‌سازی اطلاعات ساخت (BIM) می‌توان تمام اطلاعات ساخت و پروژه را در عرض چند دقیقه بررسی کرد.

عضو شورای عالی مسکن  مبنی بر انتقاد برخی از کارشناسان درباره تورم‌زایی طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی گفت: آنهایی که مدعی هستند طرح جهش تولید مسکن تورم‌زا خواهد بود، از جزئیات این طرح مطلع نیستند چرا که تمام منابع مالی این پروژه از طریق بانکها تامین می‌شود و بودجه آن را قرار است بانکها در قالب تسهیلات به مردم ارائه دهند.

شاکری از افزایش سقف وام مسکن در پروژه جهش تولید خبر داد و یادآور شد: قرار بر این است متناسب با درآمد دهک‌های متقاضی، وام مسکن تا ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وام پروژه جهش تولید مسکن از ۲۵۰ میلیون تومان تا ۴۵۰ میلیون تومان و سود آن از ۵ تا ۱۲ درصد شناور خواهد بود و بر اساس درآمد دهک‌های مختلف متقاضی، تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: البته تامین مسکن قشرهای کم‌درآمد که توان پرداخت اقساط را ندارند از طریق روش دیگری خواهد بود.

 عضو شورای عالی مسکن تاکید کرد: البته بانکها این وام را در سودهای ۱۸ درصد می‌پردازند اما این وام وارد صندوق ملی مسکن خواهد شد و با سایر ورودی‌های این صندوق با سودهای مختلف ترکیب و در نهایت سود آن برای مصرف کننده نهایی ۵ تا ۱۲ درصد است.

شاکری در پاسخ به سوال  مبنی بر اینکه طبق محاسبات، گفته می‌شود اقساط این وام چیزی حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان است که قشر کم‌درآمد و مخاطب این پروژه توان پرداخت آن را ندارند، گفت: این مطلب درست نیست چرا که اقساط این وام کمتر از ۴ میلیون تومان و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا شرایط ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن با سود و وام شناور تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان شامل متقاضیان مسکن ملی هم می‌شود، اظهار داشت: این طرح شامل متقاضیان مسکن ملی نخواهد شد و سود در نظر گرفته شده برای متقاضیان مسکن ملی همان ۱۸ درصد است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا