کد خبر: 28040191977
راه و مسکن

واکنش زاکانی به خرابی پله برقی های تهران

شهردار تهران گفت: ۴۳ الی ۴۴ درصد پله‌های برقی‌های کلانشهر تهران ناایمن بودند که ما بخش ناایمن و خراب را در دستور بازسازی و نوسازی قرار دادیم و در حال حاضر هم اکثر این پل‌ها درست شده‌اند و مابقی هم تا چند وقت دیگر درست خواهند شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی درباره اقدامات شهرداری در خصوص ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن شناسایی شده در سطح شهر تهران گفت: از سوی آتش‌نشانی یک تحقیقی صورت گرفت که در این تحقیق مشخص شد بالغ بر ۳ هزار ساختمان وجود دارد که ۱۰ درصد از این ساختمان‌ها دارای یک ویژگی خاص هستند.

شهردار تهران تاکید کرد: در آن ساختمان‌هایی که ناظر خود شهرداری است ما خودمان درباره‌اش اقدام می‌کنیم و در خصوص ایمن‌سازی ساختمان‌هایی که ناظرانش دیگران هستند، روند ایمن‌سازی را پیگیری می‌کنیم که ان‌شاالله ایمن‌سازی به زودی اتفاق بیفتد.

وی در خصوص اینکه چه نهادها و سازمان‌هایی به غیر از شهرداری در این امر دخیل هستند؛ زیرا زمانی که صحبت از ایمن‌سازی ساحتمان‌ها و مواردی این چنین به میان می‌آید اولین سازمان متولی را شهرداری معرفی می‌کنند، بیان کرد: ایمن‌سازی ساختمان‌ها موضوعی است که یک طرف و پایه‌اش شهرداری است و تمام این موضوع به این سازمان بازنمی‌گردد و هر دستگاهی هم در واقع ناظر به مجموعه خودش مسئولیت دارد.

زاکانی خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر این بسیاری از مجموعه‌ها هم وجود دارند که دستگاه‌های دولتی و یا متعلق به نهاد خاصی نیستند و ساختمان متعلق به شخص حقیقی است و ما از طریق خود صاحب ملک برای ایمن‌سازی اقدام می‌کنیم.

شهردار تهران درباره اعتراض شهروندان کلان‌شهر تهران در خصوص خرابی پله‌های برقی بسیاری از پل‌های عابر پیاده و مترو گفت: امروز دیگر این امر وجود ندارد، این خرابی‌ها از قبل بوده است و بالغ بر ۹۰ درصد این پل‌ها درست شده‌اند.

وی ادامه داد: نزدیک به ۵۰ درصد از پل‌ها خراب بودند که تحویل ما داده شد، ۴۳ الی ۴۴ درصد دیگر از پل‌ها هم ناایمن بودند که ما بخش ناایمن و خراب را در دستور بازسازی و نوسازی قرار دادیم و در حال حاضر هم اکثر این پل‌ها درست شده‌اند و مابقی هم تا چند وقت دیگر درست خواهند شد.

منبع: ایلنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا