کد خبر: 07090058034
روزنامهعصر انقراض (طنز)

وایستا دنیا، کووید می‌خواد پیاده شه؟ (طنز)

راضیه حسینی

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: «برخی جهش‌های ویروسی ممکن است سرعت انتشار را بالا یا پایین ببرد یا اینکه اصلا خودشان یک واکسن شوند، اما در نهایت همه جهش‌ها در راستای این است که ویروس خود را ضعیف می‌کند.»

در حالی‌که یک سری پزشک و محقق در دنیا هشدار ورود سویه جدید و خطرناک «امیکرون» را می‌دهند و می‌گویند این یکی، پانصد برابر باقی سرایت‌پذیری دارد، یک پزشک ایرانی با خیالی آسوده می‌گوید: «نگران نباشید. کرونا دیگه رفتنیه و داره خودزنی می‌کنه.»

ما که از خدای‌مان است واقعاً این نظریه درست باشد، اما مشکل این‌جاست که شمشیر کرونا تا به خودش برسد و مثل سامورایی‌ها هاراگیری کند، کلی از جمعیت دنیا را گردن زده.

در واقع نظریاتی که این روزها راجع به کرونا شنیده می‌شود از گونه‌های جهش‌یافته این ویروس، و حتی واکسن‌های تولیدشده ایرانی هم فراتر رفته.

یکی می‌گوید کرونا در حال مرگ است. آن یکی می‌گوید نه اتفاقاً با قدرت بیشتر در حال کشتن است.

 خبری می‌رسد که تعداد مرگ و میر پایین بر اثر کرونا در کشورهای آفریقایی برای محققین یک موضوع عجیب و غیرقابل حل شده؛ و دقیقاً پشت‌بندش جهشی وحشی و هار رخ نشان می‌دهد و دست برقضا در همان آفریقا!

بعد شرکت تولید کننده واکسن آسترازنکا قبل از این‌که امیکرون بفهمد به کجا آمده و آمدنش بهر چه بود اعلام می‌کند :«اول… اول… استپ. واکسن ما، رو جهش جدید هم مؤثره.»

امیکرون، همین‌طور هاج و واج ایستاده که من هنوز خودم را در آینه نگاه نکردم ببینم چندتا شاخک دارم، بعد این‌ها چطور فهمیدند واکسن‌شان روی من مؤثر است؟

می‌ترسیم فردا، پس‌فردا نظریه جدیدی از راه برسد و اعلام کنند:«همه باید سویه جدید کرونا رو بگیرن تا این ویروس کلاً از بین بره. هر کی موند ادامه می‌ده تا ویروس بعدی، و هر کی نتونست خدا بیامرزدش…»

سال‌ها بعد هم پدربزرگ، مادربزرگ‌ها برای نوه‌های‌شان خاطره‌هایی از این روزها می‌گویند و وقت خداحافظی، دکمه خاموش شدن تماس تصویری را روی تبلت می‌زنند. بعد، از پشت میز بلند می‌شوند، تلویزیون را که در حال پخش اخبار است و می‌گوید:«جهش جدیدی از ویروس کرونا در سیاره مریخ شناخته شده. این سویه پنج میلیارد برابر سرایت‌پذیری دارد» خاموش می‌کنند. ماسک‌شان را به صورت می‌زنند و برای زدن دز صد و پنجاهم واکسن کرونا به مراکز شبانه‌روزی مراجعه می‌کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا