کد خبر: 2709974313
دسته‌بندی نشده

ورودی افسریه در جنوب شرقی کلانشهر تهران «غریب ترین» ورودی شهر

شهردار منطقه ۱۵ تهران، ورودی افسریه پایتخت در جنوب شرقی این کلانشهر را «غریب ترین» ورودی شهر تهران نامید؛ مسیری که به سمت استان هایی مانند سمنان، قم و خراسان ها نیز امتداد می یابد و بزرگراه امام رضا(ع) نام دارد.

وحیدرضا محمدی در ملاقات مردمی اهالی این منطقه با مسئولان و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ محوری در پایتخت به نابسامانی محور بزرگراه امام رضا(ره) نیست؛ البته در حال رسیدگی به وضعیت آن هستیم.

منظور این شهردار ،ترافیک بسیار محور مذکور، تردد بالای خودروهای سبک و سنگین که هرروز به سمت شهرک های صنعتی شرق تهران یا استان های دیگر کشور تردد می کنند یا عصرها قصد ورود به پایتخت را دارند و بر گره های ترافیکی منطقه می افزاید، است.

وی بر تلاش بر بازگشایی گره های ترافیکی این محور تاکید کرد و ایفای نقش همه متولیان و دستگاه های اجرایی مرتبط را خواستار شد.

تشریح مشکلات از حضور معتادان تا بافت فرسوده

جلسه رفع مشکلات مردم منطقه ۱۵ با حضور ۲ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار منطقه ۱۵، شورایاران و اهالی منطقه در حالی برگزار شد که شهروندان و مسئولان محلی نیز به بیان مسائل خود پرداختند.

جمع آوری معتادان، تقویت سرانه بهداشت و درمان، احداث کلانتری و نیز توسعه خدمات حمل و نقل عمومی از جمله درخواست های اهالی بود.

منطقه ۱۵ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در جنوب شرقی این شهر قرار دارد که مهمترین بخش های آن شهرک‌ های مشیریه، افسریه، بروجردی، ۱۳ آبان و بخش هایی از بزرگراه های بسیج، بعثت، امام علی، آزادگان و خاوران است.

گرمخانه ای که محل بحث برخی اهالی بود

گرمخانه یا مددسرای خاوران در حاشیه بزرگراه امام رضا(ع) در محله رضوی از جمله بزرگترین گرمخانه های پایتخت یا پرجمعیت ترین مددسرای محل اقامت شبانه آسیب دیدگان اجتماعی تهران به شمار می رود که برخی اهالی معتقدند به سبب حضور این مکان، فعالیت معتادان و عرضه مواد مخدر نیز در منطقه افزایش یافته است.

اهالی، حضور معتادان و کارتن خواب ها را سبب سلب آسایش خود در این منطقه خواندند و بر جمع آوری بیشتر معتادان تاکید کردند.

مزاحمت اوراقچیان منطقه شوش، وجود صنایع و کارگاه های مزاحم، نبود ایستگاه های مترو متناسب با نیاز، بافت فرسوده، کمبود مراکز درمانی و ترافیک سنگین بویژه در میدان بسیج و افسریه نیز از جمله دیگر مشکلات منطقه بیان شد.

اعتیاد و سرقت

«حمید امینی» که به عنوان یکی از شورایارن منطقه ۱۵ معرفی شد بر تامین آسایش مردم منطقه تاکید و بیان کرد: خرید و فروش مواد مخدر، سرقت و پدیده کارتن خوابی از جمله مشکلاتی به شمار می رود که به زعم ما با فعالیت گرمخانه بیشتر شده است.

وی افزایش تعداد کلانتری ها در این منطقه را خواستار شد و گفت: نیروی انتظامی در این منطقه بخوبی فعالیت می کند اما با وجود تعداد بیشتر معتادان نیازمند افزایش کلانتری ها هستیم.

وی رسیدگی به مسائلی از جمله سد معبر، آلودگی های ناشی از آلایندگی و ریزگردها، ارتقای خدمات آموزش و پرورش، هماهنگی و پاسخگویی دستگاه های مختلف را خواستار شد.

ظرفیت های آموزشی منطقه ارتقا یابد

«خدایار دین پرور» دیگر شورایار منطقه ۱۵ تهران گفت: ضمن اینکه تعداد مدارس این منطقه نسبت به سرانه جمعیت آن کم است شمار قابل ملاحظه ای از مدارس فرسوده و نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند.

وی همچنین از نبود امکانات چندمنظوره رفاهی و اجتماعی در این منطقه انتقاد و خاطرنشان کرد: این منطقه برای بانوان و جوانان نیازمند احداث مکان های مناسب و در شان آنان است.

دین پرور گفت: باتوجه به بضاعت مردم این منطقه نیاز است دستگاه های خدمت رسان از جمله آب، برق، گاز و ادارات حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری بیشتر و بهتری در خدمات رسانی ها داشته باشند.

محله اتابک را دریابید

حجت الاسلام علی مودبی امام جماعت مسجد قمر بنی هاشم منطقه ۱۵ تهران نیز در این نشست به بیان مشکلات پرداخت و گفت: مردم محله اتابک نیازمند بیمارستان و تامین بیشتر امنیت هستند.

وی حضور معتادان را سبب سلب آسایش اهالی خواند و گفت: مسئولان مربوطه بازدیدهای میدانی از این محله داشته باشند و از نزدیک با مشکلاتی که این معتادان ایجاد کرده اند آشنا شوند.

به گفته مودبی معتادان این منطقه با خریدوفروش ضایعات هزینه خرید مواد مخدر را تامین می کنند.

محله اتابک در نیمه شمالی منطقه ۱۵ شهرداری تهران قرار گرفته است و از شمال به خیابان خاوران دسترسی دارد.

اردوگاه کارآموزی برای معتادان ایجاد شود

امام جماعت مسجد المهدی منطقه ۱۵ نیز گفت: حل مشکل معتادان منطقه بین دستگاه های مختلف پاسکاری می شود درحالی که یک نهاد متولی حل این معضل معرفی شود.

حجت الاسلام سید علی اکبر میرخلیلی پیشنهاد داد که از محل جریمه های مفسدان اقتصادی اردوگاه های کار به عنوان مکانی برای آموزش معتادان ساخته شود.

مجلس پیگیر مسائل پایتخت است

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات مردم در مناطق مختلف تهران را پیگیری می کنیم گفت: دغدغه های مردم را با مسئولان اجرایی در میان می گذاریم و پیگیر حل آن خواهیم بود؛ اگر کوتاهی شود هم تذکر می دهیم.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسه های مردمی با مسئولان در مساجد یکی از نمونه های مدیریتی شهری جامع است که نمایندگان در آن ورود کرده اند و از ۱۸ مصوبه قبلی در منطقه ۱۵ اینک شاهد اجرای ۱۰ مصوبه هستیم.

کواکبیان بر ساماندهی وضعیت معتادان تاکید و بیان کرد: قبل از آنکه گرمخانه تعطیل شود باید فکری برای جابه جایی معتادان صورت گیرد نه اینکه آنان در سطح شهر رها شوند.

وی تاکید کرد: سلب آسایش مردم توسط معتادان به صورت جدی پیگیری خواهد شد زیرا همه نمایندگان مردم تهران در مجلس دوبار تاکنون از محله های میدان شوش بازدید کرده اند و مسائل را از نزدیک دیده اند.

وی همچنین از اختصاص زمین به نیروی انتظامی برای ساخت کلانتری در منطقه ۱۵ خبر داد و گفت: تا ۱۵ دی ماه امسال کلنگ این کلانتری به زمین خواهد خورد.

فریده اولاد قباد دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست حضور داشت و گفت: تامین امنیت اهالی این منطقه از جمله درخواست هاست که آن را از طریق مسئولان کشوری پیگیری خواهیم کرد.

وی بافت فرسوده بویژه مدارس را نیز از دیگر مشکلات مردم منطقه ۱۵ خواند و گفت: توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی و نیز احداث بیمارستان را از طریق مسئولان پیگیری خواهیم کرد.

۳۰ طرح شهری درحال ساخت در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ تهران در ادامه این جلسه با بیان اینکه منطقه ۱۵ دارای ۳۰ طرح آماده بهره برداری یا در حال ساخت است گفت: در دهه فجر امسال این تعداد طرح ها به بهره برداری می رسد.

وحیدرضا محمدی افزود: مجموعه تفریحی در محله افسریه، ۳ بوستان در محله های مختلف منطقه ۱۵ و یک زمین ورزشی چند منظوره از مهمترین این طرح هاست.

وی با بیان اینکه جمع آوری معتادان درحال انجام است گفت: امسال با همکاری نیروهای انتظامی ۳۵۰ معتاد که ضایعات می فروختند در منطقه ۱۵ جمع آوری شده اند.

شهردار منطقه ۱۵ پایتخت اضافه کرد: حضور معتادان در محله اتابک این محله را به عنوان ناامن ترین نقطه قرار داده است که امنیت شهر تهران را تهدید می کند.

وی تاکید کرد: حضور سایر اتباع و مهاجران مشکلات اجتماعی را به وجود آورده است که در حال پیگیری هستم.

محمدی بر حل گره های ترافیکی بزرگراه امام رضا(ع) نیز تاکید و برای آن تعبیر غریب ترین ورودی پایتخت به کار برد.

وی گفت: تنها سه ایستگاه مترو در منطقه ۱۵ وجود دارد که باید در زمینه استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر کار کرد.

۳ کلانتری در منطقه ۱۵ بهره برداری می شود

در ادامه این جلسه سرکلانتر منطقه ۱۵ تهران نیز با بیان اینکه در آینده قرار است ۴۰ کلانتری در تهران ایجاد شود گفت: سه مورد از این تعداد در منطقه ۱۵ خواهد بود.

سرهنگ محمد جلینی گفت: برای ساماندهی معتادان اردوگاهی در کهریزک (جنوب شهر تهران) در حال تجهیز است تا بتوان طی ۲۰ روز آینده معتادان را جمع آوری کرد.

به گفته جلینی از ابتدای سال تاکنون بسیاری از معتادان جمع آوری و تعدادی معتاد متجاهر نیز بازداشت شده اند.

رتبه اول پوشش تحصیلی، رتبه آخر سرانه آموزشی

در بخش دیگر این جلسه سید ولی حسینی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۵تهران نیز گفت: ۹۵ هزار دانش آموز با فعالیت ۶ هزار پرسنل و ۱۲ هزار معلم حق التدریسی در ۲۲۵ مدرسه این منطقه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: این منطقه از لحاظ پوشش تحصیلی رتبه اول و در بحث سرانه آموزشی نسبت به جمعیت، رتبه آخر تهران را دارد.

حسینی تاکید کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی در این منطقه باید در حوزه آموزش و پرورش هزینه کرد.

نگهداری ۱۰ هزار معتاد

فرماندار شهرستان تهران نیز در ادامه به موضوع جمع آوری معتادان در سطح پایتخت اشاره و بیان کرد: اکنون ۱۰ هزار معتادی که از سطح شهر جمع آوری شده اند در کمپ ها(اقامتگاه) نگهداری می شوند.

وی یکی از مهمترین دغدغه های مردم منطقه ۱۵ پایتخت را حضور معتادان برشمرد که با همکاری نهادهای مربوطه پاکسازیمنطقه دنبال خواهد شد.

فرماندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت خطوط مترو در پایتخت گفت: روزانه ۳ میلیون نفر از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می کنند که اگر تکمیل شود به هفت میلیون تن افزایش خواهد یافت.

فرهادی اضافه کرد: توجه به ادامه ساخت خطوط مترو به عنوان یکی از اولویت های شهرداری در حال پیگیری است.

مسئولان در این نشست اعلام کردند که مسائل و مشکلات این منطقه را در همکاری با سایر متولیان اجرایی و شهری پیگیری یا به دیگر متولیان منتقل خواهند کرد.

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا