کد خبر: 11090058841
جهانسیاست

وزارت خارجه طالبان: تلاش می کنیم مشکلات مرزی با ایران تکرار نشود

سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان پس از حادثه با مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در استان نیمروز افغانستان اعلام کرد که حادثه مدیریت شد و تلاش می کنیم که از وقوع چنین حوادثی در آینده جلوگیری کنیم.

به گزارش ایرنا، «عبدالقهار بلخی» امروز (پنجشنبه) در توئیتی نوشت که مشکلات مرزی با ایران در شهرستان «کنگ» استان نیمروز با مداخله مسئولان مرزی پایان یافت و تلاش می کنیم در آینده بار دیگر چنین حادثه ای رخ ندهد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت طالبان نیز در توئیتی نوشته است که حادثه در استان نیمروز براساس سوء تفاهم رخ داده بود و با تفاهم دو طرف وضعیت کنترل شد و مسئولان طالبان برای جلوگیری از چنین رویدادهایی دستورات لازم را صادر کرده اند.

رسانه های افغانستان دیشب گزارش دادند که بین نیروهای مرزی طالبان و جمهوری اسلامی ایران در استان نیمروز درگیری رخ داده است.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز عصر دیروز در ارتباط با اخبار منتشر شده در مورد درگیری در منطقه مرزی سیستان با ولایت نیمروز افغانستان گفت: اختلاف مرزی بین مرزنشینان موجب تیراندازی در حوزه مرز سیستان شد که با هماهنگی مرزبانان دو طرف موضوع مدیریت شده و پایان یافته است.

به گزارش ایرنا، عصر دیروز تصاویری از درگیری مرزی میان نیروهای طالبان و برخی مردم منطقه در رسانه ها منتشر شد.

براساس اخبار موجود این درگیری که بر اثر اختلافات جزئی میان تعدادی از کشاورزان مرزنشین در شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان رخ داده، با دخالت و مذاکره نیروهای امنیتی پایان یافته و اوضاع در منطقه آرام گزارش شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا