کد خبر: 2409998768
جهان

وزارت خزانه‌داری آمریکا هک شد

منابع خبری از حمله هکرها به وزارت خزانه‌داری و اداره ملی اطلاعات و مخابرات آمریکا خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری امروز (یک شنبه) از حمله هکرها به وزارت خزانه‌داری و اداره ملی اطلاعات و مخابرات آمریکا خبر دادند.

گفته می‌شود این حمله از سوی عواملی خارجی انجام شده است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: «هکرهای مورد حمایت عاملی خارجی به اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا و اداره ملی اطلاعات و مخابرات این کشور دست پیدا کرده‌اند.»

این حمله به دنبال حمله سایبری هفته گذشته به شرکت «فایر آی» انجام می‌شود که مورد حمله‌ای سایبری در بالاترین سطح خود قرار گرفت.

اکنون سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا دغدغه این را دارند که این هکرها از ابزارهایی مشابه برای نفوذ به دیگر سازمان‌های آمریکا استفاده کنند.

به گفته منبعی آگاه که نخواست نامش فاش شود «این حمله به قدری جدی بود که شورای امنیت ملی جلسه‌ای اضطراری برای آن تشکیل دهد.»

همچنین سه شخص آگاه دیگر به رویترز گفتند: «ابزار مورد استفاده در این حمله مشابه باقی حملات سایبری به نهادها و اشخاص حقوقی بوده و این نگرانی را بیشتر می‌کند.»

«جان الیوت» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در واکنش به این حمله سایبری گفت: «دولت آمریکا به تمام این حملات آگاهی دارد و اقدامات لازم را اتخاذ خواهیم کرد تا مشکلات احتمالی در این باره را برطرف کنیم.»

هفته گذشته شرکت فایرآی اعلام کرد: «به تازگی از سوی گروه هکری پیچیده مورد حمله سایبری قرار گفتیم. نوع این حمله به گونه‌ای است که باور داریم از سوی دولتی مورد حمایت قرار گرفته است.»

این شرکت تاکنون نتوانسته عامل این حمله را پیدا کند و هنوز مشخص نیست حمله هفته گذشته و هک شدنِ حال حاضر خزانه‌داری آمریکا مرتبط باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا