وزیر ارشاد: موافق اخذ مالیات از درآمد کنسرت‌ها و فعالیت‌های هنری هستیم

  کد خبر: 241102151705

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چه اشکالی دارد هنرمندی که کارش پر رونق است، مالیات بدهد؟ این حق مردم و دولت است که از او مالیات بگیرند.

به گزارش بازار، محمدمهدی اسماعیلی درباره مالیات هنرمندان و همچنین مالیات بر گردش مالی کنسرت‌های موسیقی اظهار کرد: ما موافق عدالت مالیاتی هستیم هر کس در هر شغلی درآمد قابل احصایی داشته باشد باید مالیات آن را پرداخت کند؛ بین هنرمند و غیر هنرمند هم تفاوتی نیست.

وی ادامه داد: هنرمندی که اوضاع کارش پُر رونق است چه اشکالی دارد مالیات بدهد؟ این حق مردم و دولت است که از او مالیات بگیرند ما هم با این موضوع موافقیم؛ اما در کل خوانندگان ما ۱۵ تا ۲۰ خواننده هستند که استقبال عمومی بالایی دارند. بقیه اصحاب هنر یا موسیقی مانند موسیقی محلی، موسیقی اقوام و موسیقی نواحی یا مؤسسات قرآنی درآمدی ندارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حال امضای یک تفاهم نامه کامل با وزارت اقتصاد هستیم تا همه مشکلات مالیاتی اصحاب فرهنگ، قرآن، هنر، مؤسسات فرهنگی هنری و آموزشگاه های هنری در یک بسته آماده می شود.

وی در خصوص اینکه آیا برآوردی از گردش مالی کنسرت های موسیقی در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده یا نه؟ بیان کرد: برآوردها متفاوت است من هم یک عددی دارم اما چون قطعی نیست، آن را اعلام نمی کنم.

خروج از نسخه موبایل