کد خبر: 26020182730
اقتصاد

وزیر اقتصاد: ایرادات اصلاح اقتصادی با همکاری بخش خصوصی رفع می‌شود

خاندوزی گفت: اصلاح یارانه ارز ترجیحی سال‌ها مورد درخواست فعالان اقتصادی بوده و با همکاری بخش خصوصی، نقاط ضعف و ایرادات اصلاح اقتصادی رفع می شود.

سید احسان خاندوزی گفت: بخش مهمی از موفقیت طرح‌های دولت در این است که بتوانیم در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اصلاحات و ایرادات را قبل از اجرا شناسایی کرده و در مراحل پس از اجرا نسبت به ترمیم نقاط ضعف با همکاری هم اقدام کنیم.

او گفت: اولین اقدام توسط ستاد اقتصادی دولت برای اصلاح یارانه ها انجام شده است که سال‌ها مورد درخواست فعالان اقتصادی بود.

باید به اجرای اصلاحات اقتصادی کمک کرد تا با کمترین آسیب به ثبات اقتصاد کلان، بعد از یک دوره تغییر و اصلاح به موفقیت بزرگی دست یابیم و آن گاه فرصت خواهد شد، گام‌های بعدی اصلاح اقتصادی را برداریم.

خاندوزی  گفت: باید از اخلالی که برخی قیمت‌های انحرافی در اقتصاد ایران به وجود آورده است، جلوگیری شود، با تصمیم دولت به‌جای اینکه فرصتی برای دسترسی ویژه گروهی به ارز ترجیحی باشد، در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

خاندوزی گفت: نباید اجازه دهیم ترمیم ایرادات جزئی، فعالان اقتصادی و مردم را از شاهراه و مسیر اصلی منحرف کرده و مانع ایجاد کند.

به گفته وزیر اقتصاد چهار سال ابر تورم در کشور داشتیم که این مشکلات فقط مربوط به اقتصاد نبوده، بلکه ناشی از ابعاد اجتماعی نیز بوده است و این اصلاحات در کنار همه نقد‌ها باید تاب‌آوری اجتماعی را نیز افزایش دهد.

سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی امروز در محل اتاق ایران برگزار شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا