کد خبر: 06100062628
جهاندولتسیاست

وزیر امور خارجه؛ در مذاکرات وین به سند جدید و مشترکی رسیدیم

حسین امیرعبداللهیان از برگزاری نخستین نشست شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با حضور رییس جمهور خبر داد و گفت: ایرانیان خارج از کشور با درج کد ملی خود در سامانه میخک می‌توانند برای ورود به کشور استعلامات لازم را برای ورود به کشور انجام دهند.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در پنجمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران اظهار کرد: امروز سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران در سایه سیاست خارجی متوازن سیاسی پویا و هوشمند به همکاری با همسایگان و پیشبرد دیپلماسی اقتصادی تمرکز دارد و این دولت مصمم است باب همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه به ویژه منطقه‌ای را بیش از پیش افزایش دهد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر تمرکز وزارت امور خارجه به ارائه تسهیلات به جامعه ایرانیان خارج از کشور گفت: اولویت بخشیدن و افزایش سطح تماس‌های فرهنگی و تبادلات و تعاملات از سوی دیپلماسی عمومی وزارت خارجه با ابتکارات خلاقانه از دیگر برنامه‌های در دست اجرای وزارت امور خارجه است.

وی تاکید کرد: نخستین نشست شورای شورای عالی ایرانیان خارج از کشور پس از هشت سال چهارشنبه این هفته با حضور آقای رئیسی رییس جمهور برگزار می‌شود و این نوید بخش آینده‌ای روشن در مسیر ارتباطی ایرانیان خارج از کشور با سرزمین مادری خواهد بود.

وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرد: ایرانیان خارج از کشور با درج کد ملی خود در سامانه میخک می‌توانند برای ورود به کشور استعلامات لازم را برای ورود به کشور انجام دهند.

همچنین براساس هماهنگی‌هایی که با دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه صورت گرفته پاسخ وزارت خارجه به ایرانیان خارج از کشور برای ورود و خروج از کشور اطمینان بخش است.

وزیر امور خارجه گفت: دور جدید مذاکرات در وین امروز (دوشنبه) شروع می‌شود.

امروز سند مشترک و قابل‌قبولی روی میز مذاکره‌کنندگان داریم که آن‌ها را از اسناد یکم و پانزدهم دسامبر می‌خوانیم؛  هم در موضوع هسته‌ای و هم تحریم‌ها.

یعنی دیگر سند ژوئن ۲۰۲۰ را کنار گذاشتیم به سند جدید و مشترکی رسیدیم.

از امروز مذاکرات ما حول آن سند مشترک شروع می شود؛ از جمله موضوعات در دستورکار در مذاکرات جاری ما بحث تصمین و راستی‌آزمایی است.

باید در ذیل این واژه‌ها و موضوعات به نقطه‌ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در برجام پیش‌بینی شده بتوانیم استفاده کنیم.

در حال تنظیم‌کردن زمان مذاکرات ایران و عربستان سعودی هستیم.

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا