کد خبر: 131202153266
جامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاه

وزیر بهداشت خبر داد: آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی از هفته جاری

وزیر بهداشت از تصویب درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی و وابسته به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی خبر داد.

به گزارش عصراقتصاد، دکتر بهرام عین اللهی در نشست خبری همایش بین‌المللی سلامت خانواده که روزگذشته در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: برنامه درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی به تصویب هیئت وزیران رسیده است و طی هفته جاری اجرا می‌شود.

وی با محکوم کردن کشتار کودکان مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی، در عین حال با بیان اینکه درمان و پیشگیری در سنین کودکی بسیار اهمیت دارد، افزود: توجه به سلامت در سنین کودکی بسیار اهمیت دارد؛ به طور مثال اگر مشکل کودکان در حوزه چشم برطرف نشود، او برای همیشه دچار تنبلی چشم می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر کاشت حلزون شنوایی برای کودکان هدف، زیر ۴ سال انجام نشود؛ آن کودک برای همیشه شنوایی و تکلم را از دست می‌دهد.

عین‌اللهی با بیان اینکه علی رغم تمام مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها برنامه درمان کودکان زیر ۷ سال را در کشور اجرا می‌کنیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران نسبت به درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال اقدام می‌کند.

معرفی طرح سلامت خانواده به کشورهای منطقه و جهان

وی، گفت: سلامت یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در جوامع است که بعد از کرونا، اهمیت این مؤلفه بیش از پیش نمایان شد.

وی افزود: یکی از نیازهای اصلی مردم، برخورداری از سلامت است و دولت نیز در بعد از انقلاب، تلاش کرده با اجرای برنامه‌های مختلف، به ارتقای سلامت جامعه کمک کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: پویش ملی سلامت و مشارکت ۴۶ میلیون نفر در این پویش، اهمیت سلامت را نشان داد.

عین اللهی گفت: البته بحث اصلی که امروزه جهان در حوزه سلامت به آن توجه دارد، مقوله پیشگیری و اصلاح سبک زندگی است.

وزیر بهداشت افزود: شعار ما برای سلامت جامعه، توجه به سلامت خانواده است و محور اصلی در همه فعالیت‌ها تلقی می‌شود. بر همین اساس، طرح سلامت خانواده را اجرایی کردیم.

وی گفت: در طرح سلامت خانواده، هر فرد یک مراقب سلامت خواهد داشت.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان کشور، افزود: این طرح، بالاتر از طرح پزشک خانواده قرار دارد و از طریق طرح سلامت خانواده، فرد اگر بیمار بود به پزشک خانواده ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، نخستین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع در تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش بین‌المللی، وزرای بهداشت کشورهای مختلف به همراه مدیران سازمان‌های بین المللی، حضور خواهند داشت.

عین اللهی گفت: مهم‌ترین هدف ما، پیشگیری از بروز بیماری‌ها است که با توجه به وجود ۱۸ هزار خانه بهداشت، تلاش می‌کنیم به اهداف طرح سلامت خانواده دست پیدا کنیم.

وی افزود: برای اجرای طرح سلامت خانواده، ۱۸.۵ همت بودجه اختصاص یافته است.

وزیر بهداشت ادامه داد: توسعه و گسترش دیپلماسی سلامت، یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم بوده است.

وی افزود: امروزه به اذعان سازمان‌های بین المللی، قوی‌ترین کشور منطقه در حوزه سلامت هستیم.

وزیر بهداشت در ادامه به مصوبه دولت برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال اشاره کرد و گفت: این مصوبه از همین هفته اجرایی خواهد شد.

در ادامه، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه وزارت بهداشت به منظور معرفی نظام مراقبت‌های اولیه نظام بهداشت کشور نسبت به برگزاری همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت اقدام کرده است، گفت: بخش اجرای این همایش بین‌المللی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

وی افزود: بیش از ۲۰ نفر از بالاترین مقام‌های بهداشتی، وزرای کشورهای مختلف و کسانی که تجربه موفقی از ارائه خدمات مراقبت سلامت خانواده دارند، برای این همایش بین‌المللی دعوت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ۱۳ نهاد بین المللی مستقر در کشور که مستقیم و غیرمستقیم در حوزه سلامت نقش دارند، از جمله نمایندگان سازمان یونسکو در این کنگره شرکت خواهند کرد و به انتقال تجارب و مفاهیم مشترک خواهند پرداخت.

وی گفت: همچنین در بالاترین سطح کارشناسان ارشد در حوزه‌های مختلف پوشش خدمات همگانی سلامت برای به اشتراک گذاشتن تجارب به این کنگره دعوت شده‌اند.

زالی همچنین از برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای حوزه سلامت ایران در حاشیه برگزاری این همایش خبر داد و افزود: قرار است در این نمایشگاه، دستاوردهای حوزه سلامت در زمینه‌های مختلف دارویی، تجهیزات پزشکی، شرکت‌های دانش بنیان و…، در معرض دید مهمانان حاضر در همایش قرار بگیرد.

نخستین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، ۱۵ و ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا