کد خبر: 16060045335
بازارها و خدمات مالی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بخش تعاون را تقویت می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم را به عنوان سکوی پرتاب بخش تعاون قرار می‌دهیم، گفت: باید این بخش را از کنج عزلت بیرون بیاوریم و بخش تعاونی را تقویت کنیم.

به گزارش ایرنا، «حجت الله عبدالملکی» روز سه شنبه در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر و افتتاح ۲۶۸ طرح تعاونی در سراسر کشور اظهار داشت: اگر این عنصرهای نوآوری به تعاونی های سنتی اضافه شود شاهد ارتقای بخش تعاون خواهیم بود.

وی ادامه داد: در مراکز مختلف نوآوری و پارک های فناوری باید تیم سازی به صورت تعاونی صورت گیرد که اگر این اتفاق بیافتد حمایت‌های دولتی را خواهیم داشت.

فعالیت ها در تعاون به صورت مشارکتی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پنج رکن اساسی از جمله مردمی، عدالت، دانش بنیان بودن، برون و درون گرا بودن در بخش تعاون وجود دارد که به همه این ارکان باید توجه شود.

وی با اشاره به اینکه تعاون یعنی مردمی بودن است، گفت: فعالیت ها در تعاون به صورت مشارکتی و با استفاده از ظرفیت های مختلف مردمی است.

عبدالملکی بیان داشت: تعاونی دارای مبنای عقلی و دینی است، همچنین معنای عرفی دارد یعنی از زمانی که انسان حیات خود را شروع کرده فعالیت ها به صورت مشارکتی بوده است.

تعاون در کشورمان دارای بعد قانونی بوده است

عبدالملکی تاکید کرد: تعاون در کشورمان دارای بعد قانونی بوده و در سیاست های کلی نظام بر آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه صادرات موضوع مهمی در تعاونی است، گفت: باید به آن پرداخته شود ضمن اینکه الگوی تعاون در جهان موفق عمل کرده است.

عبدالملکی گفت: اگر اصل در فعالیت های اقتصادی، بخش تعاون باشد،  با این رویکرد به اهداف سهم ۲۵ درصدی تعاون خواهیم رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه محور اقدام های اساسی و مقررات زدایی هم تعاون خواهد بود، گفت: در این زمینه مبارزه با فساد و تعارض است که کمیته ای نیز در این زمینه تشکیل شد.

اقدامات موثر در زمینه دولت الکترونیک

وی بیان داشت: در حوزه شفافیت و دولت الکترونیک اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم را به عنوان سکوی پرتاب بخش تعاون قرار می‌دهیم، گفت: باید این بخش را از کنج عزلت بیرون بیاوریم و بخش تعاونی را تقویت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اکنون سهم بخش تعاون زیر ۳.۵ درصد است که باید این سهم ارتقا یابد و به سمت تعاونی های ایجابی حرکت کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا