کد خبر: 101002147712
اقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

وزیر راه وشهرسازی: ترانزیت کالا بین ایران و آذربایجان ۲ برابر می شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جابه جایی و ترانزیت کالا بین ایران و جمهوری آذربایجان دو برابر می‌شود، گفت: رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیتی دو کشور دور از دسترس نیست‌.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، مهرداد بذرپاش در آئین بهره برداری از پایانه موقت پایانه مرزی آستارا (پل مرزی آستارا، آستارا) که با حضور استاندار گیلان و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و مسئولان دو کشور ایران و آذربایجان در آستارا برگزار شد، اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم توسعه ارتباطی با همسایگان است.

وی با اشاره به فرصت‌های روابط تجاری ایران و آذربایجان افزود: توسعه ترانزیتی بین ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف رشد قابل توجهی داشته است.

وزیر راه و شهرسازی از ترانزیت حدود یک و نیم میلیون تن کالا بین دو کشور ایران و آذربایجان خبر داد و اضافه کرد: توسعه روابط ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف مورد تاکید دو طرف است.

بذرپاش با بیان اینکه شبکه ترانزیتی کشور تقویت می‌شود، گفت: احداث پل روگذر موقت پایانه مرزی آستارا بخشی از مشکلات تردد را در این منطقه رفع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی آستارا از پایه‌های قدیمی گیلان است، افزود: این پایانه گنجایش و ظرفیت پاسخگویی نیازهای امروز را ندارد و احداث زیرساخت‌های جدید مرزی مورد تاکید است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پل قدیمی آستارا مقاوم سازی شود، گفت: افزایش ظرفیت پل قدیمی پایانه آستارا در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش با بیان اینکه جابه جایی و ترانزیت کالا بین ایران و آذربایجان دو برابر می‌شود، گفت: رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیتی دو کشور ایران و آذربایجان دور از دسترس نیست‌.

وی با بیان اینکه توافقات راهبردی خوبی بین دو کشور ایران و آذربایجان ایجاد شده است، افزود: روابط ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف تجاری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقویت می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا