کد خبر: 28129919720
راه و مسکن

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛ رشد ۳۸ درصدی ترددهای نوروزی در مقایسه با سال قبل

وزیر راه و شهرسازی گفت: ترددهای نوروزی تا به امروز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۸ درصد و استفاده از اتوبوس بین‌شهری ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، «محمد اسلامی» در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت راه های کشور در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: موضوع الزام استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی پذیرش مسافر در اتوبوس‌های جاده‌ای هیچ تغییری نکرده است و اینکه در اتوبوس مادری یا پدری در کنار فرزندش بنشیند، ایرادی ندارد.

وی از آغاز فعالیت سازمان راهداری برای ارائه خدمات به ترددهای نوروزی خبر داد و تاکید کرد: اکنون وضعیت راه‌ها افزایش تردد داشته و با تمهیداتی که در ایام نوروز از ۲۰ اسفند در سازمان راهداری شروع شده، به طور مرتب و به صورت شبانه روزی وضعیت راه‌های کشور  پایش می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد ۳۸ درصدی سفرها نسبت به سال گذشته گفت: تصاویر مرکز مدیریت سازمان راهداری نشان می‌دهد که مسافرت با اتوبوس در مقایسه با دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است که این موضوع حکایت از این دارد که مردم بر اساس پروتکل‌های بهداشتی الگوی سفرشان را انتخاب کردند و امیدوار هستیم با همین شیوه و رویه ای که مشاهده می‌کنیم، ادامه پیدا کند.

اسلامی گفت: ما می توانیم در این ایام، با اقداماتی که وزارت بهداشت انجام داده و مشارکتی که مردم دارند، مشکل فراگیر کرونا را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نمایندگان خودرا در جاده‌ها مستقر کرده و گسترش خواهد داد، افزود: اکنون در محورهای کشور کنترل شدید انجام می‌شود و اگر مردم شکایتی از وضع جاده‌ها داشته باشند، می‌توانند با سامانه ۱۴۱  تماس بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص پروژه های طرح ملی مسکن عنوان کرد: امیدواریم که سال ۱۴۰۰ به گونه‌ای حرکت کنیم که از اردیبهشت ماه پروژه‌های طرح ملی مسکن به ترتیبی که شروع شده و به میزانی که خود مردم بیشتر نقش ایفا کردند، خانه‌هایشان را تحویل بگیرند.

وی با یادآوری افزایش ۳۸ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی کشور، بیان کرد: این ترددها نشان می‌دهد که استقبال از وسائط نقلیه عمومی افزایش پیدا کرده است و سفر مردم با اتوبوس‌های بین شهری با حدود ۶ درصد افزایش مواجه بوده است.

اسلامی گفت: استفاده از حمل و نقل عمومی را رخدادی مثبت در کشور است و این موضوع نشان می‌دهد که مردم الگوی سفرشان را تغییر دادند و اکنون با وضعیت تقریباً متفاوتی مواجه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اکنون ازدحام و تراکم در جاده‌ها نداریم و حدود ۱۷۰ خودرو در ساعت کاهش پیدا کرده است. یعنی حجم تردد یک میلیون خودرو  ثبت شده است که این میزان تردد حداقلی و ضروری هستند.

وی افزود: حجم عمده ترددها وسایل نقلیه عمومی باری و دستگاه‌های خدمات‌رسان و غیره هستند که باید جا به جا شوند.

اسلامی با بیان اینکه کف پذیرفته شده ترددها همان یک میلیون خودرو است، افزود: اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار تردد خودرو مشاهده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: دلیل تعداد زیادی از سفرها این است که افراد خانواده‌هایی در شهرستان دارند که می‌خواهند به خانواده‌هایشان بپیوندند. امیدواریم که با رعایت پروتکل های بهداشتی کار درست را طی سفر انجام بدهند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا