کد خبر: 15109911035
صنعت و معدن

وزیر صمت: ۴ میلیون تن کالا مراحل ترخیص را طی می‌کنند / واردات ۱۶ میلیون تن کالای اساسی به کشور

رزم حسینی، وزیر صمت گفت: بیش از ۱۶میلیون تن کالاهای اساسی وارد کشور شده و ۴ میلیون تن کالا هم مراحل ترخیص را طی می‌کنند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در نشست امروز ستاد تنظیم بازار تامین کالا‌های مورد نیاز مردم و ترخیص کالا‌ها را ۲ برنامه مهم جلسات ستاد برشمرد و گفت: همواره تلاشمان بر این است تا کالای مورد نیاز مردم به موقع تامین شود و نگاهمان به افزایش تولید داخل و واردات کالا‌های ضروری است.

او ادامه داد: برابر گزارش‌های مطروحه گمرک تاکنون ۱۶ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شده است و با همکاری گمرک و وزارت اقتصاد قرار است برنامه ترخیص کالا‌ها به کشور را روان‌تر کنیم.

رزم حسینی افزود: براساس گزارش امروز سازمان بنادر کشور بیش از ۴ میلیون تن کالا در انبار‌های بنادر کشور وجود دارند و همواره در تلاشیم تا مواد اولیه کارخانجات را که تاثیر اساسی بر عرضه کالا‌ها دارند، به موقع تامین کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی از افزایش قیمت‌ها به خاطر پایه‌ای است که در بورس ایجاد شده است. بورس در شرایط صلح یکی از ابزارهای مهم در تنظیم کالا است اما اکنون لازم است شرایط ویژه‌ای برای عرضه کالا به خصوص در حوزه فولاد و پتروشیمی در بورس ایجاد شود.

او افزود: بررسی قیمت ۱۰۰ قلم کالا در دستور کار ستاد تنظیم بازار است که ۴۰ قلم آن از ثبات نسبی برخوردار هستند و ۶۰ قلم دیگر از لحاظ قیمت و عرضه نوسان قیمتی دارند.

وزیر صمت با تاکید بر لزوم هماهنگ شدن دستگاه‌ها در اجرای اهداف سامانه جامع تجارت بیان کرد: باید تمام دستگاه‌ها در راستای اجرای مصوبات سامانه جامع تجارت گام بردارند و بدیهی است برابر مصوباتی که از سوی دولت ابلاغ شده، باید دستگاه‌های مسئول به سامانه متصل شوند تا شاهد مشکلات در این بخش نباشیم.

او با بیان اینکه باید بازه زمانی رسوب کالاها در گمرکات به حداقل برسد، گفت: براساس مصوبات مجددا تاکید و از رئیس کل گمرک تقاضا دارم نسبت به تسریع در ترخیص کالاها اقدام کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا