کد خبر: 30030033317
صنعت و معدن

وزیر صنعت، معدن و تجارت:سازمان زمین‌شناسی اکتشافات‌معدنی کشور بایستی مثل گذشته احیا شود

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی ‌ اکتشافات‌معدنی کشور، صبح امروز علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت مهمان رئیس، معاونان و مدیران این سازمان بود و ایشان ضمن حضور در سازمان زمین‌شناسی ‌ اکتشافات‌معدنی کشور از بخش‌های مختلف از جمله مدیدیت ژئومتیکس، مدیریت بررسی مخاطرات زمین‌شناختی، موزه کانی‌سنگ، مطالعات ژئوفیزیک هوایی، کتابخانه و آرشیو گزارشات ۶۰ ساله سازمان و آزمایشگاه آنالیز نمونه‌های معدنی بازدید کرد.


در ادامه ضمن برگزاری نشستی با حضور دکتر علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین‌شناسی ‌ اکتشافات‌معدنی کشور  و جمعی از معاونان و مدیران وی گزارشی از دستاوردها و برنامه‌های سازمان متبوع خود را ارائه دادند و وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن آشنایی با روند فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی این سازمان در بخش‌های اکتشاف موادمعدنی و مطالعات زمین‌شناسی به بررسی موانع پیش‌روی دستیابی به اهداف موردنظر این مجموعه و ارائه پیشنهادات کاربردی به‌منظور تسریع فعالیت‌های موردنظر در بخش علوم‌زمین و همچنین ارتقای سطح نیروی انسانی و تبدیل وضعیت کارمندان این مجموعه پرداخت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست به‌منظور رفع موانع پیش‌رو خواستار ارائه نامه رسمی از سوی سازمان زمین‌شناسی ‌ اکتشافات‌معدنی کشور به وزارتخانه متبوع جهت اعلام آمادگی برای نظارت بر معادن و همچنین دستیابی به منابع و تجهیزات مورد نیاز خود شد.

علیرضا رزم‌حسینی با بیان این‌که سازمان زمین‌شناسی ‌ اکتشافات‌معدنی کشور یک سازمان حاکمیتی در زمینه امور اکتشافی و زمین‌شناسی است که بایستی از آن حمایت کرد، تصریح کرد: اساسنامه این سازمان بسیار مناسب است و این مجموعه بایستی مثل گذشته احیا شود و بر اساس مصوبات دولت‌های گذشته حق خود را طلب کند.

وی با تاکید بر این‌که معاونت اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت علاقه‌مند به مداخله در فعالیت‌های این مجموعه ندارد، افزود: بایستی یک چسبندگی میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و ایمیدرو ایجاد شود و با اتخاذ تدبیری این دو مجموعه در راستای همدیگر حرکت کنند و مزایده‌ها در کشور به‌صورت یکپارچه انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در کنار بررسی مخاطرات زمین‌شناختی بایستی در بخش اکتشافات بیش از گذشته پیشرفت کند که بر همین اساس با توجه به وجود منابع کافی بایستی طرح و برنامه‌‌ای ارائه شود تا مشکلات برطرف شود.
شایان ذکر است؛ در این بازدید آقایان اسدالله کشاورز معاونت معدن و صنایع‌معدنی، علی‌اصغر پورمحمدی مشاور وزیر و رییس شورای رسانه، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و محمدحسن صبوری دیلمی مدیرکل دفتر وزارتی علیرضا رزم‌حسینی را همراهی کردند

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا