کد خبر: 08030184618
تولید و بازرگانیصنعت و معدن

وزیر صنعت گفت: خودرو گران نمی‌شود

وزیر صنعت گفت: تصمیمی برای افزایش قیمت خودروها و گران شدن آنها نداریم.

به گزارش تسینم، رضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از شرکت سایپا گفت: در ماه‌های گذشته تمرکز اولیه ما روی موضوع تولید و افزایش تولید بود، زیرا وقتی تولید افزایش می‌یابد گردش مالی شرکت‌ها اتفاق می‌افتد و قیمت تمام‌شده کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: ایران‌خودرو در سال جاری ۸۰ هزار دستگاه خودروی تارا و سایپا ۸۰ هزار دستگاه خودروی شاهین را جایگزین محصولات قدیمی خواهند کرد. این گونه اقدامات تغییر ریل و حرکت به‌سمت خودروهای جدید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت: تصمیمی برای افزایش قیمت خودروها و گران شدن آنها نداریم.

فاطمی امین در ادامه با اشاره به برنامه دوساله تعریف‌شده برای صنعت خودرو، گفت: خودروسازی صنعتی بزرگ و مهم است که با مشکلات و چالش‌هایی نیز همراه است، اما این مسائل قابل حل است.

وی خاطرنشان کرد: امروز تا حدود زیادی مشکل تولید خودرو حل شده است. سال گذشته ۷۰ هزار خودروی ناقص در کف پارکینگ خودروسازان وجود داشت و متوسط عبور مستقیم خودرو در شرکتی نظیر سایپا تنها ۱۸ درصد بود که مشکلات زیادی را ایجاد می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  اقدامات دیگری نیز در نقشه راه صنعت خودرو آغاز شده است، افزود: از آن جمله مبارزه با کالاهای یدکی قاچاق . است که ۳۰ درصد بازار لوازم‌یدکی خودرو را تشکیل می‌داد.

فاطمی امین اضافه کرد: در سایر  موضوعات از جمله تنوع محصول، بهبود کیفیت، اصلاح ساختار مالکیت خودروسازان و غیره به‌طورکلی در ۹  محور، برنامه‌هایی تهیه شده و از خودروسازان نیز خواسته‌ایم که در همین راستا حرکت کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین ادامه داد: از این پس باید بیشتر روی محصولات جدید متمرکز باشیم، خودروهایی همچون تارا و شاهین از کیفیت مناسبی برخوردارند، اما قیمت‌های بالایی دارند که برای آحاد جامعه قابل دسترسی نیستند.

در تلاشیم خودروهایی با قیمت‌های پایین‌تر در کشور تولید کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا