کد خبر: 231202154223
ادب و هنرجامعه و فرهنگدولت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: فروش فیلم‌های سینمایی به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تعداد سینما به ۹۰۰ سالن افزایش یافته، گفت: فروش فیلم‌های سینمایی در سال جاری از ۴۰۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

به گزارش بازار، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه – ۲۳ اسفندماه – در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۲ برای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه سال خاصی بود و کشور بعد از مشکلاتی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ با توطئه دشمنان ایجاد شد، از حوزه عادی سازی فعالیت‌ها وارد دوره طلایی شد.

وی افزود: شاید در ابتدای فعالیت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در دولت سیزدهم برخی برای موفقیت‌های این حوزه ابراز تردید داشتند. اما حوزه فرهنگ و هنر در همه بخش‌ها از جمله تئاتر، رشته‌های صحنه‌ای و سینما، حد نصاب‌ها و رکوردهای جدیدی به دست آورد که برخی از این رکوردها بیش از ۳ دهه تغییر نیافته بود و برای نخستین بار محقق شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت حوزه سینما عنوان کرد: در این حوزه سال را در حالی به اتمام می‌رسانیم که فروش فیلم‌های سینمایی از حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به نزدیک یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری و همچنین تعداد سینماها از ۵۰۰ سالن در آغاز دولت به ۹۰۰ سالن سینما رسیده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا