کد خبر: 04030184139
بازرگانیجهانسیاست

وزیر نفت: سطح روابط تجاری با روسیه به ۴۰ میلیارد دلار در سال می‌رسد

اوجی گفت:  بنا داریم در دولت سیزدهم سطح روابط تجاری با روسیه را به سقف ۴۰ میلیارد دلار در سال برسانیم.

آقای جواد اوجی گفت: پیش از این مذاکرات اولیه میان دو کشور در روسیه انجام شده بود و امروز تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌هایی صورت گرفت که حوزه بانکی از مهمترین محورهای مذاکره هم در مسکو و هم در تهران است.

وزیر نفت می‌گوید: تصمیم‌هایی برای استفاده از ارزهای ملی در روابط دوجانبه و تعاملات مالی اتخاذ شد. بخشی از اعتبارات ۵ میلیارد دلار روسیه برای پروژه‌های حوزه انرژی، کشاورزی، حمل و نقل عملیاتی شده و برای بخشی دیگر نیز امروز با حضور معاون نخست‌وزیر روسیه تصمیم‌گیری شد.

به گفته او، مذاکراتی نیز در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در مسکو داشتیم که  قراردادها و توافق‌هایی هم در بخش بالادستی صنعت نفت و هم در بخش پتروشیمی و صدور خدمات فنی و مهندسی امضا شد.

امروز نیز تفاهم‌نامه‌ای در زمینه صدور محصولات پتروشیمی و دانش فنی کاتالیست به روسیه امضا می‌شود.

 تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه در خصوص تبادل دانش فنی و همکاری‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات صنایع پتروشیمی به امضای مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رودکوویچ به نمایندگی از طرف ایوانف، رئیس اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه رسید.

وزیر نفت امروز ( ۴ خرداد) با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه دیدار و بر تلاش جمهوری اسلامی و دولت مردمی سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشور روسیه با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور تأکید کرد.

امضای ۳ سند همکاری بین ایران و روسیه

در این دیدار بیانیه مشترک در نتیجه ملاقات روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری- اقتصادی ایران و روسیه (۲۵ مه ۲۰۲۲ تهران) میان جواد اوجی، وزیر نفت و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه امضا شد.

افزون‌بر این، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه در خصوص تبادل دانش فنی و همکاری‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات صنایع پتروشیمی به امضای مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رودکوویچ به نمایندگی از طرف ایوانف، رئیس اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه رسید.

همچنین دوازدهمین پروتکل اجلاس گروه کاری همکاری‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه میان شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و دیمتری زوریوف، معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه امضا شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا