کد خبر: 04010020263
انرژیدسته‌بندی نشده

وزیر نیرو: اصلی‌ترین موانع تولید وجود سازوکارهای اداری است

وزیر نیرو با تاکید بر این که پشتیبانی اصلی ما از بخش تولید، تامین آب و برق کافی در طول سال است، تصریح کرد: وجود سازوکارهای اداری اصلی ترین موانع جدی تولید محسوب می‌شوند.به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رضا اردکانیان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت، افزود: وزارت نیرو به لحاظ مسوولیتی که در تامین و عرضه آب و برق برای رفع نیازهای روزمره مردم دارد، جزء زیرساخت های مهم برای تولید است بنابراین اصلی ترین پشتیبانی ما از بخش تولید، تأمین آب و برق کافی و مطمئن در طول سال است.

پرداخت مطالبات صنعت آب و برق برای همه تولیدکنندگان بخش خصوصی

وی ادامه داد: البته صنایع جانبی که کارشان تامین تجهیزات برای تامین تولید آب و برق است نقش مهمی در این زمینه دارند بنابراین با گره گشایی‌هایی که در بودجه سال ۱۴۰۰ به عمل آمده است و احکام خوبی که در اختیار داریم امسال گشایش چشمگیری در پرداخت مطالبات صنعت  آب و برق برای همه تولیدکنندگان بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

وی در ادامه گفت: مسوولیتی که وزارت نیرو در کمیسیون های مشترک اقتصادی کشور همسایه از قبیل عراق، افغانستان، قطر، ارمنستان و روسیه دارد سعی خواهیم کرد که مبادلات تجاری در بین این کشورها آسان تر شود.

ریل گذاری برای ادامه فعالیت دولت بعدی

وزیر نیرو یکی از اصلی ترین موانع تولید را وجود سازوکارهای اداری عنوان کرد و گفت: باید برنامه ریزی وسیعی انجام دهیم تا ساختارهای‌مان را از این بخشی و متمرکز شده خارج کنیم و از این طریق بتوانیم گشایش چشمگیری برای همه ظرفیت های کشور به وجود آوریم.

اردکانیان درباره برنامه‌های وزارت نیرو در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: قرار است در سال جاری ادامه پویش الف – ب ایران که از سال ۹۸ آغاز کردیم را ادامه دهیم و برای فعالیت دولت بعد ریل گذاری مناسبی ایجاد کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا