کد خبر: 200502135020
اقتصادانرژیتولید و بازرگانیروزنامه

وزیر نیرو اعلام کرد؛ اقتصادی کردن انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار دولت

عصراقتصاد: به گفته وزیر نیرو، مهم‌ترین مسئله در ارتباط با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر موضوع اقتصادی کردن این انرژی‌ها است که دولت سیزدهم با افتتاح و ایجاد تابلو برق سبز در بورس انرژی این سیاست را در دستور کار قرار داده است.

علی اکبر محرابیان در حاشیه اجلاس مشترک با اعضای شورای عالی استان‌ها با اشاره اینکه استفاده صحیح از منابع آب یکی از لوازم اصلی حل مشکلات آبی کشور است، گفت: در بسیاری از شهر‌های کشور شاهد هستیم از آب تصفیه شده که برای تامین آن هزینه زیادی صرف می‌شود برای آبیاری باغات و فضا‌های سبز استفاده می‌شود که باید با کمک اعضای شورای عالی استان‌ها جلوی این اقدامات را بگیریم.

وی در همین باره افزود: پیشنهاد ما برای توسعه فضای سبز و رفع نیاز‌های آبی شهرداری‌ها استفاده از پساب بهداشتی و آب‌های غیرمتعارف است که وزارت نیرو در این حوزه آمادگی دارد با شهرداری‌ها در حوزه راه‌اندازی تصفیه خانه و تولید پساب بهداشتی همکاری کند.

وزیر نیر با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش‌های مختلف ادامه داد: یکی از مشکلات بزرگ ما در فرآیند مدیریت و صیانت از منابع آبی، مسئله برداشت‌های غیرمجاز است که باعث ایجاد تنش در نقاط مختلف کشور می‌شود و باید شهرداری‌ها در این رابطه با حساسیت بیشتری مسائل را پیگیری کنند.

محرابیان اضافه کرد: با استفاده صحیح از منابع آب، صرفه‌جویی در مصرف این عنصر حیاتی و اجرای پروژه‌های آبرسانی در دست اجرا می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات آب شرب کشور را حل کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در ارتباط با مقدمات توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور بیان کرد: مهم‌ترین مسئله در ارتباط با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر موضوع اقتصادی کردن این انرژی‌ها است که دولت سیزدهم با افتتاح و ایجاد تابلو برق سبز در بورس انرژی این سیاست را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش وزارت نیرو، محرابیان با ابراز رضایت از عملکرد تابلوی سبز بورس در روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: با راه‌اندازی تابلوی سبز بورس شاهد ثبت تقاضا‌های زیادی از سوی فعالان بخش خصوصی برای خرید انرژی برق تجدیدپذیر از این محل هستیم که می‌تواند آینده خوبی را در این حوزه پیش روی کشور قرار دهد.

وی در همین رابطه افزود: در برنامه هفتم توسعه ایجاد ظرفیت تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تا ۷ هزار مگاوات مورد تاکید قرار گرفته است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت ایجاد شده و نیز متقاضیانی که در این حوزه وجود دارد، این ماموریت مهم را محقق کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا