کد خبر: 10090058724
بازارها و خدمات مالی

توقف بیت کوین هم‌زمان با جهش اتریوم و آلت کوین‌ها

در طول ۲۴ ساعت گذشته و تحت‌تأثیر اخبار منفی، رشد قیمت بیت کوین تقریباً متوقف شده است. این در حالی است که برخی از آلت کوین‌ها در این مدت بین ۵ تا ۱۳ درصد رشد داشته‌اند.

به گزارش کوین دسک، بازار بیت کوین روز گذشته تقریباً بدون نوسان بود و این در حالی است که آلت کوین‌هایی مانند اتریوم و سولانا در ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۷ درصد رشد داشته‌اند.

لونا (LUNA)، ارز دیجیتال اصلی شبکه ترا (Terra)، در این مدت رشدی ۱۳ درصدی را تجربه کرده است و سرمایه‌گذاران هم پیگیر برنامه‌های تشویقی تازه این پروتکل هستند.

پس از آنکه جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی آمریکا، اعلام کرد که ممکن است سیاست‌های پولی تسهیلی این کشور سریع‌تر از آنچه که انتظار می‌رفت برداشته شود، وضعیت معاملات در بازارهای مالی سراسر جهان اندکی متلاطم شد.

این اتفاق می‌تواند تأثیر منفی بر قیمت دارایی‌های پرخطر، مانند سهام و ارزهای دیجیتال داشته باشد. با وجود این نوسانات کوتاه‌مدت، همچنان برخی از تحلیل‌گران دیدگاهی صعودی نسبت به بیت کوین دارند.

نیکیتا رودنیا (Nikita Rudenia)، هم‌بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری «۸۸۴۸ Invest»، گفته است: با اینکه کندل ماه نوامبر (آبان) بیت کوین پایین‌تر از هدف ۶۰,۰۰۰ دلاری که انتظار می‌رفت بسته شده است، سرمایه‌گذاران همچنان خوش‌بین هستند که این ارز دیجیتال می‌تواند روند تاریخی خود را با یک جهش صعودی درخشان تا پایان سال جاری تکرار کند.

رودنیا انتظار دارد قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۷۰,۰۰۰ دلار برسد، با این حال عده‌ای دیگر از تحلیل‌گران نسبت به فعالیت‌های نزولی بازار قراردادهای اختیار معامله بیت کوین ابراز نگرانی کرده‌اند.

مؤسسه تحقیقاتی دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، در گزارش روز گذشته خود نوشت: قرار دادهای اختیار فروش (Put Option) در حال گران‌ترشدن هستند و این در حالی است که فعالان بازار برای پوشش ریسک [سرمایه‌گذاری‌های خود] روی موقعیت‌های معاملاتی بازار آنی یا معاملاتِ در جهت نزول قیمت متمرکز شده‌اند.

پلتفرم جنسیس وُلتیلیتی (Genesis Volatility) [که در زمینه تحلیل بازارهای اختیار معامله ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند] در توییت جدید خود به حجم بالای قراردادهای اختیار فروش کوتاه‌مدت اشاره کرده است.

سقوط نرخ تسلط بیت کوین

نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش بازار سایر ارزهای دیجیتال، یا همان نرخ تسلط بیت کوین، در طول دو ماه گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود از ماه سپتامبر (شهریور) رسیده است.

سقوط نرخ تسلط بیت کوین بازتابنده عملکرد بهتر آلت کوین‌ها در این مدت است.

برخی از تحلیل‌گران حرکت بازار از بیت کوین به سمت آلت کوین‌ها را نشانه‌ای برای پذیرش ریسک بیشتر میان سرمایه‌گذاران می‌دانند.

عملکرد بهتر اتریوم در مقایسه با بیت کوین

اتریوم که مدت‌هاست در رده دوم باارزش‌ترین ارزهای دیجیتال بازار قرار گرفته است، ساعاتی پیش به نزدیکی اوج تاریخی قبلی خود در ۴,۸۰۰ دلار رسید و قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷ درصد رشد داشته است.

هم‌زمان با جهش اتریوم، بیت کوین تقریباً بی‌حرکت بوده است و شاخص‌های تکنیکال هم نشان می‌دهند که اتریوم می‌تواند در ادامه نسبت بیت کوین رشد بیشتری را تجربه کند.

تصویر زیر مربوط به نمودار قیمت اتریوم در برابر بیت کوین است و آن‌طور که پیداست کندل قیمت در این نمودار تلاش می‌کند تا از یک کانال ۵ ماهه خارج شود. اگر کندل قیمت برای دو روز متوالی بالای سطح ۰.۰۸۰ بسته شود، اتریوم می‌تواند رشد بیشتری را در برابر بیت کوین تجربه کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا