کد خبر: 25020026506
سلامت و رفاه

وضعیت تامین و توزیع فرآورده‌های مختص بیماران متابولیک و رژیمی

رییس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو گفت: تحویل فرآورده‌های مختص بیماران متابولیک و رژیمی در منزل که در مقطعی با تاخیر مواجه شده بود، در حال حاضر در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

 بهادر صیدمحمدیان افزود: غذاهای ویژه مختص بیماران متابولیک از چهار تولیدکننده مطرح دنیا تامین می‌شوند و سازمان غذا و دارو با در نظر گرفتن کلیه ذائقه ها و نظر کارگروه های تشکیل شده از استادان دانشگاه ها در هر گروه بیماری اقدام به تامین فرآورده های مورد نیاز می‌کند؛ بطوری‌که برای هر گروه حداقل سه نوع فرآورده وجود دارد و در هر صورت بیمار بدون غذا نخواهد ماند.

وی افزود: توزیع پستی فرآورده های مختص بیماران متابولیک از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ توسط انبار سازمان غذا و دارو در حال انجام است و با تلاش همکاران مستقر در انبار و پیگیری های مکرر از منطقه پستی مربوطه، ارسال مرسولات پستی به صورت منظم و با رعایت پروتکل های بهداشتی، در مدت حداکثر ۴۸ ساعت برای مراکز استان ها و حداکثر ۷۲ ساعت برای شهرستان ها به در منزل مصرف کنندگان انجام می شود.

تحویل فرآورده های مختص بیماران متابولیک و رژیمی در منزل که در مقطعی با تاخیر مواجه شده بود، در حال حاضر در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

بنابر اعلام وبدا، رییس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه شیرخشک های رژیمی یارانه ای  Neocate، Elecare  و Comidagen نیز مانند سابق در داروخانه های توزیع کننده این فرآورده ها انجام می شود، اظهارکرد: مصرف کنندگان پس از دریافت کد نسخه الکترونیک از پزشک، به محل داروخانه مراجعه می‌کنند و میزان تجویز شده توسط پزشک را تحویل خواهند گرفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا