کد خبر: 29060057712
بازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

وعده بیمه مرکزی برای برطرف شدن ابهامات آیین‌نامه کارمزد فروش بیمه

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، پیش از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌های مرتبط با شبکه فروش با انجمن‌ها و کانون‌های مرتبط هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا ابهامات برطرف شود.

به گزارش بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در نشست مجازی با نمایندگان شبکه فروش، گفت: صنعت بیمه بدون حضور شبکه فروش و انجمن‌های صنفی هیچ معنا و مفهومی ندارد و نهاد ناظر برای جلب رضایت نمایندگان این شبکه، تمامی توان حاکمیتی و فنی خود را به کار خواهد گرفت.

او افزود: در خصوص ابهامات آیین نامه ۱۰۲ به ویترین ارزشمند صنعت بیمه اطمینان می‌دهم که در نخستین جلسه شورای عالی بیمه بازنگری قابل قبولی در راستای تامین نقطه نظرات انجام شود.

بیمه مرکزی چند روز پیش با ابلاغ آیین‌نامه‌ شماره ۱۰۲, کارمزد فروش نمایندگی‌های بیمه را اصلاح کرد که همین امر سبب شد فعالان این حوزه از اینکه در آیین‌نامه ۱۰۲ (آیین‌نامه کارمزد نمایندگی و دلالی (کارگزار) رسمی بیمه) از کلمه «حداکثر»  ۱۸ مرتبه تکرار شده است ولی از کلمه «حداقل» استفاده نشده است، اظهار نگرانی کرده بودند.

رئیس شورای عالی بیمه رشد پرتفوی و افزایش ضریب نفود بیمه را در گرو تلاش و دلگرمی شبکه فروش و رفع دغدغه‌های معیشتی آنان ارزیابی کرد و بیان کرد: وظیفه ذاتی نهاد ناظر صنعت بیمه ایفای حقوق شبکه فروش است و تصمیمی در تضاد با منافع آنان اتخاذ نخواهد شد.

او از رشد هماهنگ پرتفوی بیمه با نرخ تورم خبر داد و افزود: سودآوری متناسب صنعت بیمه با نرخ تورم یک دستاورد بزرگ است که در آینده نزدیک و با تلاش هر چه بیشتر شرکت‌ها و همچنین شبکه فروش بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

سلیمانی افزایش سودآوری صنعت بیمه از ۸۵۰میلیارد تومان به ۱۲هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان را قابل تامل دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه در شبکه فروش اعم از کارگزاران، نمایندگان و بازاریابان از مهمترین عواملی است که می‌تواند رشد قابل توجه این صنعت را به دنبال داشته باشد.

او از ضرورت آموزش بازاریابان و شناسنامه‌دار شدن این قشر در صنعت یاد کرد و گفت: با جذب بازاریابان حرفه‌ای و آموزش‌دیده خانواده صنعت بیمه شاهد جمعیت ۳۰۰هزارنفری خواهد شد و رشد سه برابری پرتفوی صنعت بیمه در گرو افزایش بازاریابان است.

رئیس بیمه مرکزی، سیاست بیمه مرکزی را در فرایند عملیاتی بیمه‌گری، انبساطی و توسعه محور اعلام کرد و گفت: در تمامی رشته‌های بیمه‌ای با رفع موانع و ارائه راهکارهای متناسب به سمت تحقق اهداف صنعت بیمه حرکت خواهیم کرد.

او با یادآوری اهمیت بار کارشناسی مصوبات شورای عالی بیمه اطمینان داد آیین‌نامه ۹۲ نیز با نگاه کارشناسی توام با مساعدت، اصلاح خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا