کد خبر: 29020027837
اقتصادبانک و بیمه

٢۵٠ میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۰ برای مدیریت سیلاب در تهران است

شهردار تهران گفت: ٢۵٠ میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۰ برای مدیریت سیلاب در تهران است.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در مراسم بهره برداری از پروژه‌های مدیریت سیلاب گفت: از ابتدای دوره پنجم مدیریت شهری، یکی از موضوعاتی که ما در دستور کار داشتیم افزایش تاب آوری شهر تهران بوده است؛ موضوعی که همه کلانشهرهای  دنیا آن را دنبال می کنند.

ما در سرزمینی زندگی می کنیم که از دیرباز مشکلات مشابهی داشته است.

داریوش در کتیبه بیستون ۲۵۰۰ سال پیش آرزو می کند که این سرزمین از دروغ و خشکسالی در امان باشد.

این یعنی خشکسالی از آن زمان مشکل ایران بوده است اما مردم با هنرمندی چگونگی مقابله با آن و استقرار در این سرزمین را آموخته بودند و بهشت هایی در دل کویر ساخته اند که نمونه های آن موجود است.

شهردار تهران افزود: علت اصلی به وجود آمدن تهران هم رشته های قنات های موجود در تهران بود.

تعداد آن‌ها ۷۵۰ رشته بوده و هم اکنون نیز ۱۵۰ رشته آن باقی مانده است.

وی افزود: سیل و زلزله دائم تهران را تهدید می کنند.

سابقه تهران در سیل‌های ۴۸ ، ۶۶ و ۹۸ نشان می دهد که هر ۲۰ سال یک سیل را تجربه می کنیم.

ما و همکارانمان تلاش کردیم که با آغاز فصل بارش این هوشمندی را در شرایط تهران فراهم کنیم که سیل ها کنترل شوند.

وی با بیان این که پروژه های زیربنایی خیلی در دید نیستند، ادامه داد:  در مناطق ۲۲ و ۲۱ و ۵ به جهت خدمات زیربنایی و هدایت آب های سطحی متناسب با توسعه بخش های مسکونی و توسعه شهر مورد توجه قرار نگرفته اند.

ما در سال ۹۸ در همین مناطق در آستانه وقوع سیل بودیم و آب تا زیر عرشه پل بزرگراه تهران کرج بالا آمد ولی با کاهش بارندگی ها این خطر رفع شد. در همان زمان اکیپ های امدادی ما در سایر شهرها در حال فعالیت بودند.

حناچی از زحمات خاکریزآب تشکر کرد و گفت: این شرکت تحول ملموسی در این حوزه ایجاد کرد و مدیریت شهری هم به این تلاش جواب مثبت داد.

علی رغم این که این پروژه ها در معرض دید نیست اما بسیار تاثیرگذار هستند و می توانند موضوعات را حل کنند.

در تهران به چیزی در حدود ۷۰۰ کیلومتر مسیر جمع آوری سیلاب نیاز داریم که حدود ۵۳۰ کیلومتر به اجرا در آمده است و مابقی را باید اضافه کنیم.

شهردار تهران به اعتبارات مدیریت سیلاب اشاره و اظهارکرد: در سال ۹۹، ۱۹۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته‌ایم که اهمیت آن را نشان می دهد و تخصیص همین اعتبارات باعث شده است در تهران شاهد کمتر شدن آبگرفتگی ها باشیم.

حناچی ادامه داد: ما چشم اندازی برای تهران داریم که باید فعالیت هایمان در آن راستا باشد.

وقتی می گوییم «شهر انسان محور» باید پروژه ها در این جهت باشد و دیگر شاهد توسعه بزرگراه های خارج از مصوبات نباشیم.

وی در ادامه به پروژه شارباغ اشاره کرد و گفت: ۸.۵ کیلومتر پیاده راه یا غلبه پیاده بر سواره در میدان امام خمینی که تا آخر دوره بهره برداری و ساختمان بلدیه در حاشیه شمالی تهران نیز بازسازی می شود.

کوچه پشت شهرداری مجددا احیا می شود پروژه دیگری که امروز کلنگ آن را زدیم و باعث می شود که ساکنان منطقه تردد راحت تری داشته باشند در راستای دستیابی به همین هدف است.

 شهردار تهران درباره میانگین سنی مدیرانش گفت: میانگین سنی مدیران ما در حوزه معاونان حدود ۵۰ و مدیران میانی بین ۴۰ تا ۵۰ است و تلاش کردیم از جوانان در مدیریت ها بیشتر بهره ببریم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا