کد خبر: 290802143817
بازاربازارها و خدمات مالی

پادشاه رمز ارزها؛ بیت کوین باز هم یکه تاز کریپتو شد!

یکه تازی بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟ محتمل‌ترین سناریو برای ادامه حرکت بیت‌ کوین چیست؟ پرسش‌هایی که با عبور ارزش بیت کوین از سطح ۲۰,۰۰۰ دلار، ذهن اکثر معامله‌گران را درگیر کرده‌اند.

آیا بیت کوین به عنوان لیدر بازار رمزارزها به سقف قیمتی جدیدی خواهد رسید؟ آیا این صعود ادامه خواهد داشت؟ در این مقاله، به بررسی این سوالات می‌پردازیم و درباره مسیر آینده قیمت بیت کوین صحبت خواهیم کرد.

از احتمالات مثبت تا چالش‌هایی که ممکن است بازار را تحت تأثیر قرار دهند، همه جنبه‌هایی هستند که در راهبردهای سرمایه ‌گذاری مهم هستند و باید مورد بررسی قرار بگیرند. با همراه ما باشید تا درباره آخرین قیمت بیت کوین و تحولات اخیر آن صحبت کنیم.

۵ دلیل اصلی رشد اخیر قیمت بیت کوین

رشد اخیر قیمت بیت کوین را می‌توان به چند عامل کلیدی بازار نسبت داد:

۱.  افزایش دامیننس بیت کوین

یکی از اساسی‌ترین عوامل رشد قیمت بیت کوین، افزایش دامیننس بیت کوین است. این اتفاق که بیت کوین توانسته بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد، توجه سرمایه‌گذاران را به سمت خرید ارز دیجیتال بیت کوین کشانده و باعث افزایش قیمت آن شده است. این افزایش دامیننس همچنین با پیش‌بینی‌های مدل‌های مختلف از افزایش قیمت بیت ارز دیجیتال کوین پس از هاوینگ ۲۰۲۴ همراه بوده است.

۲.  لیکویید شدن پوزیشن‌های شورت

رشد قیمت بیت کوین، باعث لیکویید شدن بسیاری از پوزیشن‌های شورت تریدرها شده است. این پدیده، سرمایه‌گذاران را به سمت بازار جلب کرده و قدرت خرید بیت کوین در بازار را افزایش داده است.

۳.  خنثی بودن شاخص ترس و طمع

از آنجا که شاخص ترس و طمع بیت کوین به ناحیه خنثی وارد شده است، نشان‌دهنده بهبود احساسات در بازار می‌باشد. این موضوع، خبر از افزایش علاقه به بازار و کاهش نگرانی‌ها  می‌دهد.

۴.  پرایس اکشن مثبت اکتبر ۲۰۲۳

رفتار مثبت بازار در اکتبر باعث رشد کوتاه‌مدت قیمت رمز ارز بیت کوین شده است. این اثر مثبت ممکن است به دلیل اطمینان بخشی در مورد آینده بازار و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران باشد.

۵.  واکنش بازار به رکود اقتصادی جهانی

هرچند پرایس اکشن مثبت در اکتبر مشاهده شده است، اما واکنش بازار به رکود اقتصادی جهانی همچنان یکی از عوامل تعیین‌کننده مسیر حرکت بازار و تغییرات جدول قیمت ارزهای دیجیتال است. این امر نشان‌دهنده احتمال ایجاد نوسانات مختلف در بازارهای رمزارزی است.

در نهایت، مجموعه این عوامل نشان‌دهنده احتمال وجود نوسانات در بازارهای رمز ارزی و قیمت لحظه ای بیت کوین است. رشد کوتاه‌مدت نمودار بیت کوین ممکن است به دلیل اطمینان بخشی و اعتماد سرمایه‌گذاران، اما تأثیرات بلندمدت همچنان به واکنش بازار نسبت به رویدادها و شرایط اقتصادی جهانی بستگی دارد.

کارشناسان درباره رشد قیمت بیت کوین چه می‌گویند؟

بیت‌ کوین و به صورت کلی صنعت رمزارزها بر بستر بلاکچین ایجاد شده‌اند و وظیفه انجام امور مالی در این فضا را بر عهده دارند. فناوری بلاکچین با محوریت تمرکززدایی در تمام امور جهان به وجود آمده و توسط بزرگ‌ترین غول‌های تکنولوژی دنیا مورد استقبال قرار گرفته‌است. برای پاسخ به این سوال که قیمت بیت کوین چگونه خواهد بود و آیا پادشاهی بیا کوین ادامه خواهد داشت یا نه؟ می‌بایست جایگاه این دارایی در آینده بلاکچین را مورد بررسی قرار دهیم.

با توجه به آینده روشنی که برای تکنولوژی بلاکچین انتظار می‌رود، پیش ‌بینی می‌شود که با گسترش کسب و کارهای بر پایه بلاکچین، تقاضا برای خرید بیت‌ کوین به عنوان رمزارز شماره یک بازار در امور دریافت و پرداخت مالی بلاکچین افزایش یابد و در آینده‌ای نه چندان دور با افزایش قابل توجه قیمت ارز دیجیتال بیت کوین روبرو شویم.

نکته‌ دیگری که می‌تواند نوعی مهر تایید در روشن بودن آینده قیمت ارز بیت‌ کوین باشد، خاصیت ضد تورمی بودن آن است. تعداد کل بیت ‌کوین‌های موجود برابر با ۲۱ میلیون واحد است؛ یعنی بیت‌کوین دارای محدودیت در تعداد بوده و به عنوان یک دارایی کم‌یاب محسوب می‌گردد.

مطابق با قانون عرضه و تقاضا در اقتصاد، محدودیت در موجودیت یک دارایی منجر به افزایش تقاضا و ارزشمندی آن در طول زمان خواهد شد.

کارشناسان تحلیل بازارهای مالی معتقدند که این محدودیت در تعداد کل بیت‌ کوین‌های موجود، نقش بسیار پررنگی در آینده و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال بیت کوین داشته و همزمان با توسعه بلاکچین پیش ‌بینی می‌شود که نرخ بیت‌ کوین تا ۱۰ سال آینده به میزان ۱۰ برابر افزایش یابد.

یکه‌تازی بیت کوین در اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۵

یکی از نظرسنجی‌های منتشر شده توسط وب‌سایت فایندر نشان می‌دهد که نیمی از شرکت‌کنندگان به این باور هستند که تا سال ۲۰۵۰، بیت کوین به عنوان قدرت اصلی در امور مالی جهان جای خواهد گرفت.

سرمایه گذاری و خرید بیت کوین

به گزارش کوین دسک، این گزارش با عنوان گزارش پیش ‌بینی قیمت بیت کوین منتشر شده و نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند بیت کوین به‌عنوان یکه‌تاز امور مالی جهان درآمده و در مقابل ۴۴ درصد دیگری که فکر می‌کنند این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

در این نظرسنجی که توسط ۴۲ نفر از فعالان حوزه پژوهش و آموزش، امور مالی و فناوری شرکت کرده‌اند، ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان این اتفاق را هایپر بیتکوینیزیشن یا گسترش شدید بیت کوین می‌نامند و پیش ‌بینی می‌کنند که این امر تا سال ۲۰۳۵ رخ خواهد داد.

پذیرش بیت کوین در کشورهای در حال توسعه به عنوان یکی از اسلی‌ترین دلایل توسعه آن محسوب می‌شود و ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که تا ۱۰ سال آینده بیت کوین به عنوان ارز منتخب کشورهای در حال توسعه تبدیل می‌شود.

همچنین ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگان فکر می‌کنند که این پذیرش بیش از ۱۰ سال زمان خواهد برد. این نظرسنجی همچنین پیش بینی می‌کند که تا دسامبر ۲۰۲۵ (آذر ۱۴۰۴)، قیمت رمز ارز بیت کوین به ۳۱۸,۴۱۷ دلار خواهد رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا